13 augusti 2021

Embossing i svart och vitt

 Hej där!

Två kort med lite äldre motiv visar jag idag, den gemensamma nämnaren förutom att det är grattiskort är embossing.

På mitt första kort har jag embossat en bakgrundsstämpel i svart och sen smoshat på färg. Här får bakgrundsmotivet dominera.

För att själva grattishälsningen inte ska försvinna i bakgrunden så har jag använt dels dekorgummi och dels lite glitterpapper.



Mitt nästa kort är betydligt mildare i sin färgskala. Först stämplade jag biet och täckte över det med ett skyddspapper. Sen embossade jag blomman i vitt och färgade in i rosa, gult, grönt och blått. För att förstärka själva blomman använde jag färgade "vässpennor". Själva biet behöll jag vitt.


Material:
Monsterablad bakgrund
Oregelbunden journaling
Grattis
Dekorgummi
Mellanstor humla
Pion (från Gummiapans outlet, utsåld. Men skynda fynda annat till 15e!!)
Grattis

Glada hälsningar,
Monica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar