23 september 2020

Bjällerklang med sikte på jul

 Hej där!

Fina nya motiv gör att det kliar i julkortsfingrarna och det är allt bra! För varje år blir det gärna lite snärjigt när det väl närmar sig postdax... I alla fall för mig!

Här har jag gått loss med distressad bakgrund och bjällror i milda färger, kul att de finns i flera storlekar!

All the new christmassy motifs really make me want to create! And that's good because when last day for the mailbox appears I always feel like there's not enough time....

For this card I've used distress inks for the background as well as the motifs. I really like that there's three different sizes.


Först guldembossade jag bjällrorna, sen färgade jag in motiv och bakgrund. Allra sist skvätte jag lite färg.

First I heat embossed the motifs in gold, then I colored the background and last i finished it by adding some sprinkles.

This is what I've used:
Doodlad stor bjällra

Doodlad mellanstor bjällra
Doodlad liten bjällra
Julbakgrund
God Jul
Distress Ink Pads

Glada hälsningar,
Monica

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar