06 april 2016

Be you !!

Så blev det igen min tur til at lave et indlæg.. denne gang bliver det med et "feel good" kort :)

Now it's my turn to make a post.. this time it will be a "feel good" card :)


Kortet er holdt i gul, lilla, hvid og med lidt sorte detaljer. Desværre er farverne ikke helt så klare her på billederne som i virkeligheden, men jeg håber det giver en ide alligevel.

The card is kept in yellow, purple, white and with some black details. Unfortunately, the colors are not quite so clear in these pictures as in reality, but i hope it gives an idea anyway.


Som forside til kortet, har jeg stemplet denne baggrund. Jeg ville gerne ha' et lidt slidt look, så..

As the front of the card, i stamped this background. I wanted a slightly worn look, so..


.. jeg sværtede mit stempel og duppede så noget af farven af med en vådserviet, inden jeg stemplede motivet.

.. i inked my stamp and dapped of some of the color with a wet wipe, before i stamped it.


Her ser resultatet af denne teknik. Teksten til venstre, er som stemplet ser ud. Teksten til højre, er som det ser ud, når man har duppet noget af farven af.. en god teknik, hvis man søger det lidt "uperfekte" eller slidte look.

Here you see the result of this technique. The text to the left, the text appears clear. The text to the right, is as it seems when you have dabbed some of the color of .. a good technique if you are looking for a little "imperfection" or a worn look.


Teksten på forsiden er stemplet med to farver. Det kan være lidt tricky, men med lige netop denne tekst, hvor det ikke står for tæt, var det ikke svært. Jeg startede med at dække ordet "you" til med et stykke tape, inden jeg kom den sorte sværte på, dernæst fjernede jeg tapen og sværtede ordet "you" med lilla og kunne på den måde stemple teksten af én gang.

The text on the cover is stamped with two colors. It can be a little tricky, but with this particular text, where the words is not too close, it was'nt difficult. I started of with covering the word "you" with a piece of tape, before i inked it up with black. Then i removed the tape and inked up the word "you" with purple. That way i could stamp the whole thing at the same time.


Indeni kortet har jeg også sat en tekst. Her har jeg først stemplet det lilla "&" og derefter teksten med sort. Dette er 2 forskellige stempler, så det var nemt at ligge dem i lag ;)

I also put a text inside the card. Here I stamped the purple "&" first, then the text in black. These are 2 different stamps, so it was easy to place them in layers ;)


Begge journaling tags er monteret med 3D klæbepuder, for at give lidt dybde på kortet. Kanten rundt er tegnet med pen og lineal.

Both journaling tags are mounted with 3D foam pads, to give a little depth to the card. The edge around is drawn with a pen and a ruler.


Sommerfuglen er en chipboard, som jeg har sværtet med lilla og derefter heat embosset med klar, glitter embossing pulver. Til sidst har jeg tegnet en lille "rute", for denne sommerfugl er selvfølgelig ude og flyve ;)

The butterfly is a chipboard, that i've inked with purple and then heat embossed with clear, glitter embossing powder. Finally, i've drawn a little "route", because this butterfly is out flying ;)


Materialerne jeg har brugt, er disse / The materials i've used:

- Baggrundsstempel / Background stamp, "Alfabetsbakgrund".
- Journaling tag stempel / Journaling tag stamp, "Journaling med tejpbitar".
- Tekst stempel på forsiden / Text stamp on the front, "Be YOU everyone else is taken!".
- Tekst stempel indeni / Text stamp inside, "Do what makes you happy".
- & stempel / & stamp, "&".
- Papir / Paper, "Gul serie".
- Chipboard sommerfugl / Chipboard butterfly.


Jeg håber dette kort gav dig lidt inspiration.. på gensyn :)

I hope this card gave you some inspiration .. see you soon :)

DT-Karina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar