17 november 2012

Misch masch av äldre och nyare stämplar

Det var ett tag sedan jag bloggade nu, men idag är det dags. Jag hittar dock inte kabeln till kameran, så bilderna är tagna med mobilen. Klicka gärna på bilderna så syns de tydligare.

Här kommer tre kort jag gjort för ett tag sedan, med en misch masch av nyare och äldre stämplar.

Först ut ett väldigt glittrigt kort med fjärilar:

Jag började med att göra min egen stämpeldyna och färgade in denna med stämpeldyne-refiller i regnbågens färger för att få olika färger på cirklarna. Cirklarna är stämplade två gånger bredvid varandra, men den andra gången vände jag stämpeln för att få symmetri i infärgningen. Därefter stämplade jag fjärilarna med svart dyna och lät alltihop torka ordentligt. När detta var gjort täckte jag hela biten med Watermarkdyna och embossade med ett EP som skimrar i regnbågens alla färger (många har trott att fjärilarna är målade i olika färger, men detta är alltså EP:et som "lurar" ögat).


Nästa är ett lite coolare kort:


Kille på skateboard är stämplad flera gånger utan att jag tagit på ny färg, för att få en känsla av rörelse. Skruvskallen är embossad med silverpulver och satt på 3D-kudde för djup.


Slutligen idag, ett kort till en nyfödd i en av mina otaliga favoritfärg-kombos - brunt och rosa:


Såklart lite glitter på texten... ;) Och cirklarna på 3D-kuddar. Såklart... :)

Trevlig helg!/ Lindha


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar