30 november 2010

MUMSIGA BURKAR!

Och en garanterat snabbgjord gå-bort-present!


Först och främst - burkarna hade jag redan! Papperna är köpta hos Grodans och det är Maja Designs "Fröjdefull jul" - HELT UNDERBARA!


Jag skar till en remsa som var ca 4,5 cm hög och som överlappade ca 1 cm. Lite chalk på den, och sen var det bara att smacka på den!


Jag använde mig av samma papper på burkens lock. Quickutz nesting circle passade perfekt! Lite mer chalk, en blomma i passande kulört och pricken över i - en genomskinlig plastplopp i blommans mitt. Dessa finns att köpa på ex. Vellingeblomman! Man fäster dem enklast med en glue dot.

Sen var det dags för etiketten. Jag klippte till en ruta på 3,5 x 5 cm i vitt papper. Min Distressed Ink "Old paper" passade bäst i färgen till det mönstrade pappret. Sen är det bara att jobba in färgen från kanterna och inåt. Jag tar även lite på baksidan av kanterna som jag tänker rulla in lite mot mitten - för att få effekt. Till sist river jag upp några jack och inkar där också - nu ska det se gammalt ut! Stämpeln är Gummiapans och den heter " God Jul - 10100706" och kostar endast 10 kr!


Blommor från Wild Orchid Crafts - de har så mycket fint där!!!

1 kommentar: