19 april 2017

Diamanter och fröpåsar

Till mitt första kort har jag använt den lilla diamant-dien (de säljs i en förpackning med två olika storlekar). Jag målade med olika distressfärger på akvarellpapper och stansade ut diamanter ur det samt även ur vanlig vit cardstock. Sen monterade jag ihop de färgade delarna i de vita "ramarna".


Här har jag använt den stora diamanten,. Jag satte tejp på baksidan av den utstansade diamanten eftersom jag ville att alla delar skulle fortsätta att sitta ihop. Sen embossade jag den med glittrigt embossingpulver. De vita strecken längs kanterna är ritade med embossingpenna och sedan embossade med vitt pulver.


Till sist har jag gjort ett par fröpåsar av plandien. Jag vet inte vilken sorts frön de ska innehålla ännu, men har tänkt att bara skriva till det för hand under Frön-texten (som är stämplad med Making Memories gamla magnetstämplar).
Dessa påsar tänker jag kan vara kul om man vill ge bort frön till någon, och jag skulle tro att påsen även får plats i en pocket letter om man skickar en sån till någon med gröna fingrar, men är inte helt 100 på det...



Dies:
Diamanter
Planpåse
Små kvistar

Stämplar:
You are billiant
Shine bright like a diamond

Papper:
Turkos serie

//Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar