05 april 2017

Diamant med glitter


♥ ♥ ♥

Direkt när jag såg den här diesen, diamanten, så ville jag testa att göra ett shakerkort!

Kanske inte det lättaste att få till på första försöket. 
MEN efter lite fix och trix tyckte jag resultatet blev helt ok.


Det översta lagret på diamanten har jag embossat med Ranger Liquid Platinum embossingpulver.

Hönsnätet, som också är en die, har jag inte skurit ut utan endast embossat på pappret.
Innan jag la ner diesen på pappret duttade jag med VersaMark dyna.
När jag sen kört den genom min Cuttlebug strödde jag över embossingpulver 
fine guld.

Här är ytterligare två exempel som jag embossat med hönsnätet.
Till vänster har jag endast använt diesen.
På den till höger har jag använt vitt embossingpulver och sen distresser i olika blå nyanser.


Till kanten runt motivet har jag också använt embossingpulver fine guld och Liquid Platinum.

Texten grattis och den lilla tagen har fått sig ett lager med Wink of Stella clear.


Det krävdes några utstansade lager av diamanten innan jag blev nöjd med höjden. 


Det mesta av materialet som jag använt mig av på kortet kommer från Gummiapan.


Allt från mig den här gången.

Hoppas ni får en fin dag!

//Gunilla

♥ ♥ ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar