13 november 2014

Färgsplatar

Jag har gjort en layout med foton där min brorson roar sig kungligt med vattenfärger. Vilka stämplar kan då passa bättre än Gummiapans olika splatstämplar? För att få dem heltäckande på den Kraftfärgade cardstocken och det stora fotot stämplade jag dem med akrylfärg. Om någon annan vill testa detta, så tänk på att det är viktigt att tvätta stämplarna omedelbart, om färgen får torka in är den i princip omöjlig att få bort. Enklast tycker jag det är skrubba lite med en gammal tandborste för att komma åt alla skrymslen och vrår.
På den högra sidan har jag även stämplat längs överkanten och underkanten med vit stämpeldynan.





Stämplar:
Jättesplat
Mycket splat
Splat
Rutig bård
Smal chevron - fylld

Stämpeldyna:
Hero Arts - Unicorn

//Camilla












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar