01 juni 2020

Examensdags

Nu är det dags för skolavslutningar och studentfirande, så jag har gjort tags och ett kort som passar till det.
The Swedish school year is just about to end, so I made some tags and a card for that.

Tags som passar till t ex en blombukett till lärare i förskola eller i skolan. Tagen är den nya Small Pierced Tag, äpplet är målat med akvarellfärgerna som finns hos Gummiapan.
I made some tags for, for instance, a bunch of flowers for a pre-school or elementary school teacher. It says "Thank you for this semester" in Swedish. I painted the apple with the watercolors that Gummiapan have in their shop/web shop the tag is the new Small Pierced Tag.


Och så mini-kort till studentexamen. Jag gjorde tagsen genom att stansa ut en Open Scalloped Rectangle och vika den dubbel, så kan man skriva sin hälsning inuti.
And mini cards for graduation day. I made the tags by die cutting an Open Scalloped Rectangle and fold it in half, and then there´s space for a greeting on the inside.


Och till sist ett kort. När jag fick hem stämpelarket Alfabet & Siffror stämplade jag upp en del av arket som det var med vit stämpeldyna på en svart kortstomme, för att efterlikna krita på griffeltavla, innan jag klippte isär det för att kunna stämpla ord. Jag stämplade texten på en Small Pierced Tag, målade den röd runt kanten och klippte av delen där hålet är innan jag monterade den på kortet.
And finally a card. When i got the stamp sheet Letters & Numbers, I stamped part of the sheet with white ink on a black card base to make it look like chalk on a chalk board, before I cut the letters apart to be able to stamp words with them. I stamped the sentiment, that says The world´s best teacher, on a Small Pierced Tag, painted it red along the edge and cut off the part where the hole is before I mounted it on my card.

Stämplar/Stamps:
Tack för den här terminen (utgått/retired) 
Världens bästa lärare - utgått/retired

Dies:

Avkarellfärg/Watercolor: 

Divine Twine:
Black Licorice


//Camilla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar