24 december 2019

A small gift with double message + tutorial



 
Först av allt, Gummiapan och Gummiapans Designteam önskar er alla en riktigt God Jul!
First of all, Gummiapan and the Design team of Gummiapan wishes you all a Merry Christmas!
 
Idag tänkte jag visa en liten gåva jag gjorde till mina kollegor på jobbet.
Jag ville önska dem God Jul och tacka (MERCI) för allt stöd jag fått av dem.
Today I will show you a small gift I made for my colleagues at work.
I wanted to wish them Merry Christmas and say "thanks for your support" (MERCI).
 
 
Material:
Fluffiga granar (den lilla / the small one)
 
Tutorial
 
Cardstock  17x6cm
Märk ut 2cm från ena kortsidan.
Mark 2cm from one of the short ends.
 
 
Använd den korta diesen från "Rörelsebanor" för hålet.
Use the short die from "Track slider" for the opening.
 
 

Biga 9,5cm och 10,5cm från andra kortsidan.
Fold 9,5cm and 10,5cm from the other short side.
 

 Jag har använt dubbelhäftande tejp på kortsidan vid hålet.
I have used double sided tape on the short side with the opening.
 
Innan jag sätter ihop det passar jag på att sätta på mönstrat papper på framsidan.
Before I put it together I add patterned paper on the front side.
 
 Nu kommer vi till den lite trixiga biten. Jag har vikt efter markeringarna
 och tar bort skyddet på tejpen.
Därefter stoppar jag i chokladen så den kommer i botten innan jag tejpar ihop.
Now to the Little tricky part. I have done the folding and removes the tape protection.
After that I put in the chocolate so it reach the bottom before I put it together.
 

 Nu är det dags att dekorera. Det finns massor av roliga texter och dies att använda hos Gummiapan.
Now it´s time to decorate. You will find a lot of funny stamps and dies to use at Gummiapan.
 
Ta hand om er! 
Take care!
 
//Nettan 
 
 
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar