23 april 2019

Sea you soon!

Hej där!
Idag blir det havstema, kanske för att jag redan tagit ett första dopp i havet...bara 6 grader, brrr!
Today the sea has inspired me. Maybe because I actually went into the water for the first time this year...only 6 degrees Celsius, freezing!

Första kortet är ett så kallat one layer card, dvs allt är infärgat och stämplat direkt på kortbasen. Jag färgade in ett hörn med distressdynor och stämplade, denna gång valde jag att inte färglägga motiven alls förutom det lilla hjärtat förstås.
My first card is a One Layer Card, all coloring and stamping is made directly to the card base. I colored a corner with distress ink and then stamped, no more coloring except the little heart this time.

På nästa kort har jag också färgat in ett hörn med distressdynor. Denna gången skvätte jag både vatten och lite vit färg för att få till lite bubblighet.

Here I've also colored the corners with distress ink. I splashed some water and white paint to make it a bit more bubbly.

Den coola valen har fått lite bling för att det góa smajlet ska charma lite extra./The cool whale got some extra bling to make his smile even more charming.

Texten är embossad med svartglittrigt pulver./I've heat embossed the text with a sparkling black powder.

This is what I've used:
Many of the stamps have dies to make things easier for those of us who don't like fussy cutting. The whale fore example:
https://gummiapan.com/produkt/dies-till-val/

Glada hälsningar,
Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar