30 april 2019

Kungens födelsedag / The Swedish King's birthday

Jag har gjort grattiskort som passar både en kung eller vem som helst annars.
I have made birthday cards worthy a King or anybody.


Jag gillar att stämpla texter repeterande och gärna i regnbågens färger.
I like to stamp texts repetitive and in the colours of the rainbow.


Jag kunde inte låta bli att även smyga in "hello" stämpeln.
I could not resist to also sneak in the "hello" stamp.


Har ni sett den fantastiska krokusstämpeln?
Have you seen the adorable crocus stamp?


Ovanpå har jag stämplat och stansat ut "grattis".
On top I have stamped and die-cut "grattis".


Jag har använt / I have used:


/Petra

Kanske vill se hur jag stansar ut grattis?
Maybe you want to see how I die-cut grattis?

Först tar jag fram allt jag behöver: stämpel, dyna, die, papper och washitejp.
First I take out all that I need: stamp, inkpad, die, paper and washi tape.


Jag har förberett ett papper där jag stansat ut alla dies till långa ord.
I have prepared a paper where I have die-cut all long words.


När jag stämplat mitt ord måttar jag in mallen ovanpå och fäster försiktigt med washitejp.
When I have stamped my word I place my die-cut template on top and fix it carefully with washi tape.


Jag lägger i min die i det utstansade hålet och kör genom stansmaskinen.
I put my die in the die-cut hole and run it through the die-cut machine.


Hoppas detta var värdefullt!
Hope this was valuable!

1 kommentar:

  1. Tack för ett KANONTIPS! Jag älskar dien och stämpeln, men har haft lite svårt att pricka rätt. Nu ska jag använda ditt tips. Tack igen! Vore kul att få just den här texten som en die också. Snälla, fina Apan ;)

    SvaraRadera