13 december 2018

Bokkort / Bookcards and a happy Lucia =)

Hejsan
Hello
Idag tänker jag visa er några bokkort jag gjort med de fina Riddersholmspapprena som finns i webshopen.
Today I will show you some bookcards that are made with the beatiful Riddersholm Design patternpaper, that is available in the webshop. 

Med dessa kort vill jag önska er alla en god jul, då vi inte ses förrän i mellandagarna =)
With these cards I want to wish you a merry christmas.

Här hittar ni de olika papprena från Riddersholm Design: Here you will find the different papers from Riddersholms Design:
Branch
Dog
Father Claus
Nebula
Santa
Sleigh
Snowflake

Till det första bokkortet har jag använt mig utav: For the first bookcard I used:
5 blommor
Med önskan om en cirkel
Nesting scallops
Liten god jul
Grankvist
Stitched label square
Riddersholm Design
På den svarta scallopen och texten god jul har jag använt Wink of Stella.
On the black scalloped and the words God Jul (Merry Christmas in swedish) I have used Wink of Stella.
Blomman är gjord av två eller tre blommor i olika storlekar. Jag har vikt varje blomblad på mitten innan jag limmat ihop blommorna ovanpå varandra.
The flower is made from two or three flowers in different sizes. I have folded every petal in the middle before I glued the on top of each other.
 I mitten har jag limmat fast små guldkorn. In the middle I have glued some tiny goldbeads.
Jag har distressat kanterna på alla mönsterpapper, samt klistrat fast lite spets på insidan av "boken".
I have distressed the edges on all patternpaper, and glued some lace on the inside of the "book".

Till det andra bokkortet har jag använt mig utav: To the second bookcard I used:
5 blommor
24 december
Smal grankvist
Tallkvist
Riddersholm Design
Stitched label square

Har även på detta kort distressat kanterna på mönsterpapperna.
I have distressed the edges on the patternpaper. 
Och lite spets på insidan av kortet. Blommorna är gjorda på precis som samma sätt som jag beskrev tidigare.
And put some lace on the inside. The flowers are made the exact same way as I described before. 

Till det tredje bokkortet har jag använt mig utav: To the third bookcard I used: 
Paketen, från Gummiapans adventskalender lucka 8.
Snöflingan är utstansad i vellum, och jag har satt ihop dem två och två för att då de fylliga. 
The snowflake is cut out of vellum, and I cut them twice to make them more rich. 
Och även här fick spetsen vara med =)
I couldn´t leave the lace, so here it is again =)

Och som en bonus önskar jag er alla en mysig lucia med de härliga renarna, som sjunger en liten svenska julsång =)
And as a bonus I wish you all a cozy lucia with the lovely reindeers, that are singing a swedish christmas song =)


If you have any questions, about anything, don´t hesitate to ask.

DT-Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar