13 november 2018

Triangelkort/Trianglecards

Hejsan/Hello!!!

Idag kommer jag visa er några triangelkort.
Today I will show you a few trianglecards.

För att korten ska stå upp har jag satt i magneter som gör de stadiga. Men om jag vill posta dem går det alldeles utmärkt då de går att fälla ihop. Problem kan jag väl få om mottagaren inte förstår att kortet ska vara stående =)
To make the cards sturdy I put some magnets in the cards. But if I want to mail them, you can fold them flat. The problem I may have is that the recipient don´t understand that the card should stand =)

Det första kortet är ett födelsesdagskort. The first card is a Birthdaycard.
 Jag har använt mig utav/I have used:
Paketren
Födelsedagshälsningar
Stor dalia
Happy Birthday
Happy Birthday
Jag har färglagt motiven med Tombow-pennor och färgpennor.
I have colored the images with Tombow-markers and colorpencils. 




Det andra kortet är ett sympatikort. The second card is a sympathycard.
 Jag har använt mig utav/I have used:
Stor dalia
With sympathy
Om du ändå vore här...
Krammärkt
Jag har färglagt motivet med färgpennor.
I have colored the image with colorpencils. 
 Ibland behövs inte så mycket. Sometimes you don´t need that much on a card.



Det tredje kortet är ett påskkort (ja jag vet jag är tidigt ute, men har inte börjat med julkorten än).
The third card is an eastercard (yes I know I am early, but I haven´t started with my christmascards yet). 
 Jag har använt mig utav/I have used:
Hönsfamilj
Roger the Rabbit
Happy easter
Happy easter
Kanin bakifrån
Glad psk
Jag har färglagt motiven med Tombow-pennor och Promarkers.
I have colored the images with Tombow-markers and Promarkers.



Mitt fjärde kort är gjort med restbitarna från de tidigare korten. Och det blev med fokus på vänskap.
My fourth card is made of the leftovers from the other cards. And I focused on friendship.
 Jag har använt mig utav/I have used:
How beautiful life is when you are in the world
Vänner fyller livet med glädje...
Istället för en blomma
Pingvin
Jag har färglagt motivet med Tombow-pennor.
I have colored the image with Tombow-markers.


Hoppas ni blev lite inspirerade.
Ha det bra tills vi ses igen.

Hope you got inspired.
Take care until we meet again.

DT-Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar