10 november 2018

Penguins and reindeers



Christmas is coming !
Penguins and reindeers are the main characters in this blog today. 
They are so cute!

-------------------------------

Julen kommer!
Pingviner och renar är huvudpersonerna i dagens blogg inlägg.
Dom är så söta!

------------------------------

In my first card the penguins are having a snowball war and skiing.


This is what I used for this card:

Stamps:

Dies:


The snow that is falling are made with Liquid pearls and some glitter on top.

------------------------------

I mitt första kort så har pingvinerna snöbollskrig och åker skidor.


Det här är vad jag använde i detta kortet:

Stämplar:

Dies:

Snön som faller är gjort med Liquid pearls och lite glitter ovanpå.

_________________________________________________________________



In my next card there is a ice skating reindeer!


This is what I used for this card:

Stamps: Skridskoren
Dies: Skridskoren

To make the ice rink I began color the ice blue and then I used 3D snow to make the snow around the rink.
To make som shimmer I used glitter over the snow and the ice.

------------------------------

På nästa kort så har vi en skridskoåkande ren!

Det här är vad jag använde i detta kortet:

Stämplar: Skridskoren
Dies: Skridskoren

För att göra det här kortet så har jag färglagt isen blå och sen använt 3D snö för att göra snö runt rinken. 
För att få lite skimmer så har jag använt glitter över snön och isen.

__________________________________________________________________



After a fun day with winter activities you might want a rest and some candys...



This is what I used for this card:

Stamps: Gottegris ren
Mini-polkakäpp
Tomte med säck  (without the santa)
God Jul

Dies: Scalloped Squares
Scalloped Circles

For coloring I used Promarkers

---------------------------


Det här är vad jag använde i detta kortet:

Stämplar:  Gottegris ren
Mini-polkakäpp
Tomte med säck  (utan tomten)
God Jul

Dies: Scalloped Squares
Scalloped Circles

Till färgläggning har jag använt Promarkers



Hohoho...Santa is coming soon, you better start making your christmas cards

Hohoho...tomten kommer snart, det är bäst att du börjar göra julkort


DT-Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar