30 november 2018

Black Friday!

Fredag igen..

En vecka går fort. Snart är det 1:a advent och bara 3 veckor kvar till jul.
Förra veckan var det Black Friday på många platser i världen.
Många kanske handlade scrapbooking saker.

Jag hade en liten scrapträff i Småland.
Så i stället för att handla gjorde jag julkort helt i svart.
En del kallar det monokromatiskt. 
Vilket betyder enfärgat.

A week goes fast. Soon it is the 1st Sunday of advent and in just 3 weeks left to christmas.
Last week it was Black Friday in many places in the world.
Many may be dealt with scrapbooking things.
I had a small craft meeting in Småland.
So instead of shopping, I made christmas cards entirely in black.
Some call it monochromatic.
Which means on-colored.

Så här kommer fyra kort helt i svart.
Jag har använt mig av Gummiapans dies och flera olika svara papper.
Glittriga, blanka, metallic och matta papper.
Svart Glitter Stickles och några svarta rhinestones och en bit svart band..

So here comesthe four cards completely in black.
I've used Gummiapans dies and several different answer paper.
Glittery, shiny, metallic and matter paper.
Black Glitter Stickles and some black rhinestones and a piece of black ribbon.


På 1:a kortet har jag använt bara två dies 
När man köper stämplarna Ljus med olika mönster så ingår en dies.
Den använde jag till ljuset som jag stansade i två olika papper.
Det som ser ut som granris nedanför ljuset är disen som heter Snöflinga 
som jag har klippt isär i flera delar.
Resten är stickles och rhinestones.

On the 1st card I have used only two dies.
when buying stamps "Light with different patterns as included a dies.
The I used to the light as I punched in the two different types of paper.
It looks like the branches below the light is disen called
Snowflake that I cut apart into severel parts.


På mitt 2:a kort har jag använt mig av fyra olika dies.
Dies julkula stor och liten, 24 december och gren.
Stansade ut kulorna och satte dit massa rhinestones. 
För att fylla ut mellanrummen så fyllde jag med Stickles.
Stansade ut den övre delen till kulan i ett annat papper.
Sen trädde jag i svarta band. Kulorna satte jag fast med 3D kuddar.
Hängde kulorna i disen gren. 
Slutade med att stansa ut 24 december i matt papper.

On my 2nd card I have used four different dies.
Dies ornament large and small, december 24 and brach.
Punched out of the upper part to the ball in a different paper.
Then I entered in the black ribbon. The bullets put I am stuck whith 3D pads.
Hung the balls in the disen branch.
Ended up having to punch out the 24 of december in the matt paper.



Kort nummer 3 använde jag mig av fem olika dies. 
Jag hade en liten ide' som jag ville testa.
Jag började med disen fågelholk..
Den är ganska stor och man kan hänga den i en liten kvist till exempel.
Men jag valde att sätta fast den mitt på mitt papper.
Satte ett band bakom så det såg ut som den hängde i en gren.
Lite fåglar i olika svarta papper placerade jag runt om .
I nederkant rev jag ett svart papper som jag blingade till med lite svart Stickles.
Stansade ut snögubben i två olika papper. Glittrigt och matt svart.
Till slut ett litet god jul.

Card number 3 I used five diffeent dies.
I hade a little ide'as I wanted to test.
I started with disen birdhouse.
It is quite large and you can hang it in a small twig for example.
But I chose to fix it in the midst of my paper.
Put ribbon behind so it looked like it hung in a ranch.
Little birds in different black paper I placed around.
In the bottom of the card I ripped I a black paper as I flashy whith a bit of black Stickles.
Punched out the snowman in two different types of paper.
Sparkling and matt black.
Finally a small Marry Christmas.




På mitt 4:e och sista kort har jag använt 2 dies.
Snöflingan och diesen till textren.
Texten är är stickers jag hittade i mina lådor.
Mer komplicerat än detta behöver det inte vara.

On my 4th and last card I have used  two dies.
The snowflakes and diesen to Textdeer.
The text are stickers I found in may boxes.
Mor complicated than this, is does not need to be.


Dies jag har använt / Dies I've used:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar