10 oktober 2018

Stars in the sky


Hello everybody!
Hope things are good with you all.


I've tried a new card folding, some call it a U fold card and some Bridge fold card.
 And it is so much fun to make!

--------------------------------

Hej allihopa!
Hoppas att allt är bra med er alla.

Jag har testat en ny kortvikning, vissa kallar den U fold och andra Bridge fold.
Och den är så rolig att göra!


Of course you'll get a tutorial. But first let me tell you what I used.

Liten böna (he's inside the spaceship)

Dies: Robin
Kopplade stjärnor ( I used the "leftovers")

---------------------------------

Självklart ska ni få en beskrivning. Men först ska jag berätta vad jag har använt.

Stämplar: Raket 
Liten böna (han sitter inuti raketen)

Dies: Robin
Kopplade stjärnor ( Jag använde det som blev kvar")

---------------------------------

And here comes the tutorial:
Cut the cardbase 12 x 18 cm
Score at 4, 6, 12 and 14 cm 
Cut one piece 3 x 8 cm, score at 1 & 7 cm ( "Inside bridge")
Cut one piece 3 x 14 cm ( "Bridge")

---------------------------------

Här kommer beskrivningen:
Skär kortbasen  12 x 18 cm
 Biga 4, 6, 12 &14 cm 
Skär en del 3 x 8 cm, biga 1 & 7 cm ( "Inside bridge")
Skär en del 3 x 14 cm ( "Bridge")

-------------------------------

Fold the card so that it looks like the picture below.

Vik kortet så det ser ut som bilden nedan.

Now it's time to decorate your card with the patterned paper that you want and the piece "Bridge" as well.
After you've done that it's time to attach the "inside bridge". Attach bottom of the strip to the score line at each side. With the "inside bridge" you make a 3D effect when you put items on it. 
Like I put Robin on mine.

----------------------------

Nu är det dags att dekorera ditt kort med mönstrat papper som du vill ha samt delen "Bridge"
När du har gjort det så är det dags att fästa "inside bridge". Fäst remsans nedersta del mot den bigade linjen på varje sida. Med "inside bridge" kan du göra 3D effekt när du fäster föremål på den.
Som jag satte min Robin där. 
The only thing left on this so superfun card is the piece"bridge".
Start with attach it on the left panel and close the panel towards the middle panel, then you can attach the other side of the "bridge".
Try to open and close so that it works.

-----------------------------------

Det som är kvar på detta superroliga kort är delen"bridge".
Börja med att fästa den på den vänstra panelen och stäng panelen mot mitten panelen, då kan du fästa den andra sidan  av "bridge".

---------------------------------

The card looks like this when you put it in an envelope

Så här ser kortet ut när du stoppar ner det i ett kuvert.


____________________________________________________________


I just had to use the new stamps from Gummiapan!!!
So many stamps, what to choose?

My cat helped me...he's always hungry!
But one problem, I don't have a cat stamp. I looked through all my stamps and found a fox that I could use as a cat. Problem solved.

----------------------------------

Jag var bara tvungen att använda dom nya stämplarna från Gummiapan!!!
Så många stämplar, vad ska jag välja?

Min katt hjälpte mig...han är alltid hungrig!
Men, ett problem. Jag har ingen katt stämpel. Jag kikade igenom alla mina stämplar och hittade en räv som jag kunde använda som en katt. Problemet löst.




This is what I used for the cat card:

Gummiapans paper: Grå serie
Stamps: Kylskåp

and there he sits waiting and waiting...

-------------------------------

Detta är vad jag använde för att göra katt kortet:

Gummiapans papper: Grå serie
Stämplar: Kylskåp

och där sitter han och väntar, väntar...





Thats's all for now, take care!
Det var allt för mig denna gång, sköt om er!

DT-Lena







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar