27 september 2018

Trick or Treat?

Bus eller godis?


Imorgon är det många av er runt om i landet som börjar er 
resa ner mot Trelleborg för höstens stora scrapträff! 
Sveriges Sydligaste Scrapträff med minimässa! 

Då förfesten blev en sådan succé i våras, väljer vi att göra det till en tradition! 
Så vi säger: Välkommen på förfest hos Gummiapan 
fredagen den 28 september från kl 15.00. 
Vi kommer ha erbjudanden i butiken, 
bjuda på grillad korv samt god dricka. 
Du hittar butiken på Maskingatan 22, Trelleborg.
.........
Tomorrow,there are many of you around the country 
that begins your journey down to the 
Trelleborg for the autumn's big craft meeting
Sweden's Southernmost Scrapträff with the mini fair! 

Then pre-party was such a success last spring, we choose to make it a tradition! 
So we say: Welcome to the pre-party of Gummiapan on 
Friday 28 september from 15.00
We will have in-store deals, bid on grilled sausages, and good to drink. 
You can find the shop at Maskingatan 22, Trelleborg.

Men glöm inte att på lördag och söndag kommer det att 
komma ännu flerbutiker att shoppa loss hos. Tur att man ha fått lön. 
Så har du möjlighet att komma förbi Trelleborg i helgen så 
rekommenderar jag dig att komma och handla lite. 
Nytt i höst är Helihak - ända från Ludvika! 

.........
But don't forget that on Saturday and Sunday will be even more shops to go shopping at. 
So you have the opportunity to get past the Trelleborg at the weekend so
I recommend you to come and shop for some. 
New this fall is Helihak - all the way from Ludvika! 


För att du ska få lite höstkänsla och lite idéer inför helgen tänkte jag visa tre kort. 

Mitt tema är Halloween. 

Mitt första kort är ett "Bus eller godis" kort. 
Jag började att färglägga min bakgrund i olika oranga nyanser. 
Stansade sen ute grunden på mitt kort med Landskaps Bårder
Efter det stansade jag ut massa olika hus. Hus med hjärtaHöghus & Hus
När det var jag använde jag mig av Post-It lapp att sätta i alla fönster.
Stansade ut Pratbubblor och satte fast med 3 kuddar.
I dom olika pratbubblorna skrev jag Bus eller godis med disen Alfabete.
Till sist stämplade jag Spindel. 
Fladdermusen är från en "goodiebag" på Trelleborgsträffen för några år sen. 

.........
For you to get some autumn feeling, and some ideas before the weekend
I thought I would show three cards.

My theme is Halloween. 

My first card is a "Trick or treat" cards. 
I started to color my background in various orange shades. 
Punched then out the foundation on my card with Landskaps Bårder
After it was punched I like lots of different houses. Hus med hjärtaHöghus & Hus.
When it was I I used Post-It note to put in all the windows. 
Punched out the Pratbubblor  and put fixed with 3 pillows.
In the different balloons I wrote Trick or treat with disen Alfabete.
Finally, I stamped the Spindel .
Bat is from a "goodie bag" on Trelleborgsträffen a few years ago.



Mitt andra kort är också Bus eller godis. 
Mumie fick bli start på mitt kort. 
Men att komma fram till godis måste man gå i en Labyrinth
Som godis har jag använt Chokladkaka och Stor karamell med 
tillhörande Dies till Stor Karamell
Stämpeln Happy Halloween och Spindel fick bli det sista. 

......
My second card is also Trick-or-treat. 
Mumie got to be the start of my card. 
But to get to the candy you have to go in a Labyrinth
As a treat, I have used the Chokladkaka and Stor karamell 
with accompanying Dies till Stor Karamell
Stamp Happy Halloween and Spindel got to be the last. 



Mitt sista kort blir med Fladdermus ballong. 
Fyllde ett helt papper med denna. 
Lite glitter och glossy så blev jag nöjd med det tredje och sista. 

.....
My last card is with the Fladdermus ballong
Filled an entire paper with this. 
A little glitter and glossy so I was pleased with the third and last.


Hoppas vi får möjlighet att träffas i helgen. 
Vill du veta mer hur jag gör kort kom bara och fråga. 
Självklart kommer alla kort att finnas på träffen så du kan titta på dom. 
Vill du ha information om adresser, tider med mera går du in

..... 
I hope we get the opportunity to meet in the weekend. 
Do you want to know more how I do the card just came and ask. 
Of course, all of the cards to be on the meeting so you can watch them. 
Do you want to have information about addresses, times, etcetera go to http://trelleborgstraffen.se/ 

Hoppas vi ses! / We hope to see you! 


Hastalapasta!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar