25 september 2018

Halloween is coming...



Halloween is coming...
and I just love it!

I made a few things for a Halloween Party,
an invitation to the party
a witch hat as a placecard and
a box with a surprise in it.

-------------------------------

Halloween kommer ...
och jag bara älskar det!

Jag har gjort några saker till Halloween Partyt
en inbjudan till partyt
en häxhatt som bordsplacering
och en ask med en överraskning i.


This is what I used to make the invitation:
Black cardstock
Stamp: Mini Bobbie
Dies: Mini Bobbie
Alfabet to make the word Scary
The die I used with the feather has expired, but I think Inaequale would be great here!

I used black pearl pen to make the dripping on the top of the card.
To make the card even scarier I used some spiderweb that I found in the toy store...

------------------------------
Det här använde jag för att göra inbjudan:
Svart cardstock
Stämpel: Mini Bobbie
Dies: Mini Bobbie
Alfabet till att göra ordet Scary
Den die som jag använde med fjädern har utgått, men jag tycker att  Inaequale  skulle vara toppen här!

Jag använde svart pearl pen till att göra dropparna högst upp på kortet.
För att göra kortet mer skrämmande så använde jag spindelnät som jag hittade i leksaksaffären...


________________________________________


This is what I used to make the witch hat:
Die: Alfabet

------------------------------

Det här använde jag för att göra häxhatten:
Die: Alfabet

________________________________________


This what I used to make the box:
Die: Ask liten
Stitched squares (as a tag)

-------------------------------

Det här använde jag för att göra boxen:
Die: Ask liten
Stitched squares (som en tag)
Stämpel: Happy Halloween


I wish you all a Happy Halloween and a lot of trick and treats!

Jag önskar er alla en glad Halloween och mycket bus och godis!

DT-Lena



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar