12 september 2018

A weekend full of crafts !

Nu är hösten här och alla pysselträffar startar runt om i landet.
Idag är det bara 17 dagar kvar till Trelleborgs träffen!

Now autumn is here and all the crafts meetings  starts around the country. 
Today it is only 17 days left to Trelleborg's meeting 


Första helgen i September var det dags för mitt första pyssel träff. 
Denna gång var det i Ludvika.
För mig var det nästan 30 mil att köra dit.
Men vad gör man inte för att få pyssla, träffa massa vänner, ha kul och shoppa?
Gummiapan var där med butik så jag fick möjlighet att stifta bekantskap med 
många nya stämplar och dies! 
Ni ska bara se vad galet många nyheter det kommer i butiken framöver.
 Har redan hittat några nya favoriter som jag tänkte visa idag.

The first weekend in September, it was time for my first crafting meeting. 
This time it was in Ludvika. 
For me it was almost 30 miles to drive there. 
But what do you do for crafts, meet lots of friends, have fun and go shopping?
Gummiapan was there with the store, so I got the opportunity to become acquainted with 
many new stamps and dies! 
You'll just see what the crazy many news it will in the store in the future. 
Have already found some new favourites that I thought I would show today.
Gummiapan Ludvika 31/8-2/9 2018
Jag var med i en utmaning där man skulle göra en LO. 
Man skulle ha något stämplat och utstansat med Gummiapan och foto.
Men tyvärr hade jag inga fotografier med mig till det. 
Men min trogna följeslagare och till lika bästa vän Mia hade några foton 
på sönerna i plånboken. Då dessa grabbar är mina favorit killar 
och gudsöner tackade jag gladeligen ja till erbjudandet. 

I was in a challenge where you would make a LO. 
You would have something stamped and punched out with the Gummiapan and photo. 
But unfortunately I had no photographs with me to it.
 But my faithful companion and equal best friend Mia had a few photos of her sons in the wallet.
Then these guys are my favorite guys and "godsons", I said gladly yes to the offer.


Jag började med att stansa ut Kopplade Rutor
 Den använde jag sen som en schablon tillsammans med olika distresser 
som jag valde efter färgen i killarnas färger på tröjan.

I started by punching out the Linked Squares. 
The I used then as a template together with various distresser which 
I chose by the color of the guy's colors on the shirt.

Efter det valde jag lite olika stämplar:Många streckSnapchatsInsta-camera

After that, I selected some different stamps:Many dash, Snapchats, 
Insta-camera, Slim filled chevron, Selfie, series of numbers,
 Worn out star with ring, Limited edition. 


När det var klart stansade jag ut Kopplade Rutor igen men denna gång i svart.
Sen valde jag att stansa ut Polaroid tre gånger och satte runt fotona. 
Satte fast dom med 3D kuddar i olika höjder.
Den lilla disen Alfabete är perfekt att använda till namn.
Som sista grej stansade jag ut Live Love Laugh / Lev Älska Skratta.
Klart!

When it was clear punched I out Linked Squares again, but this time in black. 
Then, I chose to punch out the Polaroid three times and put around the photos. 
Pinned them with 3D pads in different heights. 
The little disen Alphabet is perfect to use to the name. 
That the last thing punched in I out Live Love-Laugh / Live Love Laugh. 
Clear! 

Mitt andra kort blev ett krokodil kort. 
Super enkelt att göra.
Jag började med ett grönt cardstock. 
Sen plockade jag fram min dies Vimpel avlång igen.
Jag har använt den disen både till glasstrut, julgran, tomteluva, stjärngosse strut
 och vimpel i tidigare inlägg. Den är så användbar!

My second card was a crocodile cards. 
Super easy to make. 
I started with a green cardstock. 
Then I picked up my dies Pennant oblong again. 
I have used the disen both to the ice cream cone, christmas tree, santa hat,   
and pennant in the previous post. It is so useful! 


Den med vågig kant stansade jag ut i vitt papper och satte fast bakom den gröna vimpeln.
Satte sen fast det med en tejp remsa i överkant på det gröna pappret. 
Under satte jag disen  Sketched Arrow i rött metallic papper som tunga.
Hittade två ögon i mina gömmor som jag klistrade dit.


The one with the wavy edge die-cut I out in the white paper, and put firmly behind the green these. 
Put then stuck it with an adhesive tape strip in the top of the page on the green paper. 
During the set I disen Sketched Arrow in the red metallic paper that tongue. 
Found two eyes in my stash that I pasted. 

Längst ner på kortet stansade jag ut Grattis i ett grönskimrande papper.
Detta kort var det många som gillade på träffen.  
Man kan säkert hitta på massa roliga djur.

The bottom of the card punched I out Congratulations in a sparkling green paper. 
This short there were many who liked the on the meeting. 
Sure, you can find lot of funny animals. 

Mitt tredje kort jag gjorde på träffen var ett Tack kort till en arbetskamrat som sluta.
Jag gjorde ett kort med min favorit teknik.

My third card I made on the hit was a Thank you card to a co-worker that quit. 
I made a card with my favorite technique. 


Stämplade Stor dalia flera gånger runt mitt kort. 
Avslutade med att göra en extra på ett papper vid sidan om.
Färglade blommorna i lila nyanser med mina Promakers. 
När det var klart tog jag tre olika gråa nyanser och fyllde hela bakgrunden. 
Mörkast runt blommorna och ytterkanten av papperet sen ljusare in mot mitten.
 Dalian jag stämplade vid sidan om stansade jag ut med Dies till Dahlia 
och placerade med 3D kuddar över en annan i hörnet och lät den sticka ut lite. 

Stamped the Large dahlia several times around my card. 
Completed an extra on a piece of paper on the side. 
Colored flowers in purple shades with my Promakers. 
When it was clear I took three different shades of gray, and filled the whole background. 
Darkest around the outer edge of the paper then lighter towards the middle.
 Dalian I stamped on the side of the die-cut I out with Dies to Dahlia
 and placed with 3D pads over another in the corner and let it stick out a bit.

Stansade ut Tack två gånger i olika papper och satte på varandra. 
Så var detta kort också klart.

Punched out Thanks two times in different paper and put on each other. 
So this card is also clear. 

Till sist måste jag visa detta kort igen. 
Några av er har kanske redan sett det på facebook eller instagram. 

Lastly, I must show this card again. Some of you may have already seen it on facebook or instagram. 


När jag först såg Höga renar blev jag kär!!! Jag blev tvungen att testa dom på en gång.
Hittade även en ny God Jul och Smal grankvist
Jag kände mig som ett barn i en godisbutik när jag botaniserade runt bland alla nyheter. 
Använde mig av Scalloped Rectangle för att göra en fin inramning av renarna. 

When I first saw the High of the reindeer, I was in love!!! I had to test them at a time. 
Also found a new Merry Christmas and a Narrow fir twig. 
I felt like a kid in a candy store when I found around all the news. 
Use of the Scalloped Rectangle to make a fine framing of the reindeer. 


Ludvika 31/8-2/9 2018

Gummiapan Ludvika 31/8-2/9 2018

Gummiapan Ludvika 31/8-2/9 2018
Nu laddar jag för en ny pysselträff i helgen. Denna gång blir den lite närmare.
Självklart blir det med min bästa vän Mia som åter åker ner från huvudstaden för en trevlig helg.

Now I'm preparing for a new crafting meeting at the weekend. This time it a little closer. 
Of course, it will be with my best friend, Mia who once again go down from the capital for a weekend. 

Har räknat ut att det blir drygt 213 mil jag och Mia ska rulla i höst bara till olika träffar!
Sen laddar vi för en super helg i Trelleborg. 
Måste ladda plånboken också för det kommer finnas så mycket nyheter!

Have figured out that it becomes more than 213 miles,
 I and Mia to roll in the fall just to the different crafts meetings! 
Then, download we for a super weekend in Trelleborg. 
Need to download the wallet, also it will be so much news! 

Ha det gott!
Hoppas vi ses i höst på någon träff..

Have a nice day! 
We hope to see you in the fall at any meeting. 




Hastalapasta!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar