09 juli 2018

Same same but different

Hej där!
Idag har jag grejat med en av de nyare diesen, Origami Rabbit. Det finns en hel gäng olika varianter och beroende på hur du använder dem så kan du skapa flera kul effekter.
Today I've been playing with one of the newer dies, Origami Rabbit. There are a whole bunch of different origami dies, depending of how you use them you can create a variety of cards.

Mitt första kort är en lek med zentangle-mönster/First a zentangle patterned rabbit:

Här ser man lite bättre hur jag gett varje del ett eget mönster./Here is a close up of how I've created different patterns.

Material:
Origami Rabbit
Papper: svart serie


Nästa kort har fått en stämplad bakgrund och kaninen har fått ett öga/For my next card I've stamped a background and given the rabbit a wobbly eye.

För att få de olika delarna att hänga ihop när kaninen hänger över kanten på en upphöjd bakgrund så använder jag negativet från utstansningen för att skapa en solid baksida: rita, klipp och limma.
To make the different parts of the rabbit stick together when attaching them to a panel I've used the scrap from the diecut as a guide: draw, cut and glue. 

Material:
Origami Rabbit
Stitched circles
Nät
Prickad swirl
I'm so hoppy for you
Mönstrade papper

Mitt tredje kort har en lite mer färgglad kanin/My third card is a colored rabbit:
Här har jag färgat in panelerna med copicspennor. Texten är en kombination av två olika stämplar.
I've colored the different parts with copic pens. The text is a combination of two different stamps.

Material:
Origami Rabbit
Scalloped oval stitched banner
Scalloped hearts
Hoppy
Happy everything
Mönstrade papper

Till sist kommer ett CAS-kort (clean and simple)/Finally a CAS-card:
Material:
Origami Rabbit
Hand drawn border
You're Perfect the way you are

Solen är härlig men det ger ruskigt skarpa skuggor... Jag tänker att du ändå får en god bild av hur korten ser ut. Är det nåt du funderar på så fråga gärna!
I totally love the sun but it makes really sharp shadows... I still think you get a good-enough-pic of my creations. If you have any questions, don't hesitate to ask!

Men nu är jag ruskigt nyfiken, vilken kaninvariant gillar du bäst?
Now I'm really curious, which one of my rabbits do you like the best?

Glada hälsningar,
Monica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar