02 juli 2018

3 papers is 4 cards

 3 mönstrade papper som jag skurit isär på följande sätt.
3 patterned paper witch I cut apart as follows.
3 gemustertes Papieren, wie ich habe am folgende Weise gezerschneidet.

Här har jag plockat ihop dem  till 4 x 4 kort som är 10.6 x 15 cm. 
Here I have picked them  to 4 x 4 cards that are 10.6 x 15 cm eatch
Hier habe ich sie zu 4 x 4 Karten, die 10,6 x 15 cm  zusammengesetzt.


Så här ser ett ut på kortbasen, som du ser finns det hur många alternativ som
 helst. Hade jag inte haft mönsterpapperet med hjärtan eller skurit det
 papperet på andra hållet. då kunde jag gjort liggande kortbaser.


Om du skulle göra likadant hur skulle dina kort se ut? Det vore
 roligt att se hur dina blev. Får du ut fyra eller kanske 6 kort?
Så här blev mina resultat, med hjälp av några die.


If you would do your own cards, what would your cards look like?
Pleace show us your cards on skapat med Gummiapan på  Facebook.

Wenn Sie dasselbe machen würden, wie würden Ihre Karten aussehen?
Sie können das uns ziegen auf Skapat med Gummiapan
Facebook oder  Kreativ mit Gummiapan auf Facebook.

Lägg dem gärna på Gummiapans Facebooksida. 
Det skulle vara jätteroligt att se hur du tänker
med Gummiapans produkter.
DT Zora

3 kommentarer:

  1. Detta var ju smart! att få flera kort på en gång," bra att ha-kort"
    men en fråga vad har du för mått på de olika bitarna, hmhm, fatta trögt idag
    //Inga

    SvaraRadera
  2. Hej Inga
    Alla papper är delade på mitten (ungefär), de är 14.5 x 14.5 i storlek. Det är ju inte så noga på centimetern. Men jag tror att du kan räkna ut med hjälp av detta. Lycka till

    SvaraRadera