22 juni 2018

Trees

Idag är det Midsommarafton här i Sverige. Så till dagens inlägg har jag gjort två sommarkort med de nya diesen "Trees".


 Today it is Midsummer Eve in Sweden. I have made two summer cards with the new dies"Trees".



Bakgrunden till båda korten har jag gjort med en embossingfolder. Pappret är färgat med Distress Ink.

For both cards the background is made with an emossingfolder. The paper is colored with Distress Ink.


Jag ville få träden att blomma så jag la till lite rosa.

I wanted to make the trees bloom so I added some pink.


Dies-setet "Spröt" är en favorit och här har jag använt blomman.

The dies set "Spröt" is a favourite and here I have used the flower.


Det finns många sätt att variera träden eftersom det går att skifta trädstammar och trädkronor.

There is a lot of variation as you can change the trunks and crowns of the trees.





Här ser ni träden och övriga dies jag använt.

Here you can see the trees and other dies I used.


Ha en riktigt härlig Midsommarafton!

Wishing you a wonderful Midsummer Eve!

/DT-Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar