07 april 2018

Blått till vår och sommar

Blue for spring and summer


Till dagens blogginlägg bestämde jag mig för att göra några olika kort färglagda med mycket blått kombinerat med lite grönt och en aning grått. Blått är en härlig färg till vår och sommar.

For todays blog post I decided to do some different cards painted with a lot of blue combined
with some green and a little grey . Blue is a great color for spring and summer.



Till detta första kortet med två päron valde jag diesen Old paper som bakgrund och stämplade med den nya Happy Birthdaystämpeln. Alla färger är Distress Oxide och lite Brilliance Lightning Black.

For  the first card with two pears I choosed the dies Old paper as a background and stamped with the new Happy Birthdaystamp. All colors are Distress Oxide and some Brilliance Lightning Black.



Cornflower är en av mina favoritdies när det gäller blommor. Helt perfekt till sommarkort! Chevron Rectangle Dies är också på väg att bli en favorit! Till bakgrunden, blommorna och löven har jag använt olika sorters Distress (Ink, Oxide och Crayons). Jag har mixat dem med lite guldfärg.

This Cornflowerdies is one of my favourite. Perfect for summercards! Chevron Rectangle Dies is on it´s way to be a favourite too! To paint the background, the flower and leaf I used different types of Distress (Ink, Oxide and Crayons). I mixed it with some goldpaint.



Vad tycks om ett blått äpple? Till bakgrunden har jag använt två storlekar av diesen Scalloped Squares, akvarellpapper och Distress Oxide. En liten gnutta guld på kanterna. Äpplet är färglagt med Distress Ink och Distress Crayons.

What do you think about a blue apple? For the background I used two sizes of Scalloped Squaredies, watercolorpaper and Distress Oxide. A touch of gold at the edges. The apple is painted with Distress Ink and Distress Crayons.



Här ser ni alla dies jag använt till korten.

Here you can see all the dies I used for the cards.


Fånga dagen!
Carpe Diem!

/DT-Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar