12 februari 2018

Sweet and good!

Coffee is good!

Är du en kaffe eller te människa?
Jag älskar kaffe! Kan dricka det hur ofta och mycket som helst.
Nu när det är kallt och mörkt ute älskar jag att krypa upp i soffan med en stor kopp kaffe och titta på film. Eller sitta vid mitt pysselbord med kaffe och göra massa kort.
Men bäst är när man har sin bästa vän att dela kaffet med. Sitta på café och mysa.

Mitt första kort blir därför ett kaffe kort. Denna gång har jag använt mig av en tysk text stämpel.Som översätts: "En kopp kaffe är början på en bra/fin vänskap" 

Are you a coffee or tea person?
I love coffee! Can drink it how often and much at any time.
Now when it is cold and dark outside I love to curl up on the couch with a big cup of coffee and watch a movie. Or sit at my craftingtable with coffee and make a lot of cards.
But the best is when you have your best friend to share coffee with. Sit in a café and cuddle.

My first card will be a coffee card. This time I have used a German text stamp 
Who translated: : "A cup of coffee is the beginning of a good/nice friendship"























Jag har använt /  I have used: 

Stämplar/ Stamps / Dies / Papper.
EINE TASSE KAFFEE IST DER ANFANG…KaffefläckTake away kaffemuggall you need is…Enfärgat papper -OlivgröntEnfärgat papper – OrangeHjärtan




Men godis är också gott! Så kort nummer två blir med karameller.
Man kan ju passa på att önska en vän: "Låt din dag bli lite sötare"  Ha en bra dag med andra ord.
För att det är det som står på den tyska text stämpeln jag använde mig av här.
Jag har använt mig av samma färger på papper och pennor när jag gjorde dom här två korten.

But candy is also good! As card number two will be with sweets.You can take the opportunity to wish a friend: "Let your day be a little sweeter"  Have a good day with other words. For that it is what it says in the German text stamp I used here.  I've used the same colors of paper and pens when I made these two cards.

Jag har använt /  I have used:

Som ett extra kort visar jag ett kort som jag gjort till skissutmaning v 4
i gruppen "Skapat med Gummiapan" på Facebook. 
Ni missar väl inte det?

As an extra card, I show a card that I made to Sketch Challenge v 4
in the group "Skapat med Gummiapan" on Facebook.
You do not miss it?


















Jag har använt /  I have used:
Stämplar / Stamps / Dies/ Papper
Luftballong    Dies till LuftballongLandskaps BårderGrattisStitched BannersMintgrön serie
Det va allt för mig denna gång!Hoppas du har fått lite lite inspiration.Vi ses snart igen!

It's all for me this time!Hope you have received a little bit of inspiration.See you again soon!


 Hasalapasta!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar