27 februari 2018

Something old, something new, something borrowed something blue...

Hallo!


Nu är det min tur igen att visa lite vad jag har gjort.
Men det blir inget med bröllop. Lurade er lite med rubriken.

Now it's my turn again to show a bit of what I've done. 
But there will be no wedding. Tricked you a little with the title.

Men jag ska visa er några gamla godingar,
 några nya favoriter, det är övervägande blått 
och jag lånade dekoration av min dottern.

But I'll show you some golden oldies, 
a few new favorites, it is predominantly blue 
and I borrowed the decoration of my daughter. 

Först ut är ett tack kort med Dalior.
Jag visste inte om det fanns i färgen blå men 
det gör det tydligen.

First up is a thank you card with Dalior. 
I didn't know if it was in the color blue but 
it makes it apparently. 



 Jag stämplade den flera gånger på ett vitt papper och färglade med Promarkers
Stämplade blomman en gång till och stansade ut för att
 sätta med 3D kuddar över en annan blomma.

I stamped it several times on a piece of white paper and coloured with Promarkers 
Stamped the flower again and punched out for that 
put with 3D pads of a different flower. 


Avslutade med att lägga ett lager med glitter skimmer över alla blommor
och några paljetter som jag fick låna av min dotter.

Finished by adding a layer with a glitter shimmer over all the flowers 
and some sequins that I had to borrow of my daughter. 


Stansade ut texten Thank you.
Tyckte den passade bra till detta kort.

Punched out the text Thank you. 
Thought it fit well for this card. 


Formatet på kortet är 11 x 22 cm.
Med andra ord ett papper på 22 x 22 cm som jag viker på mitten.
Jag gillar det. Det är lite annorlunda men man får ändå plats med en hel del på det.

The format of the card is 11 x 22 cm. 
In other words, a paper in the 22 x 22 cm, which I fold in half. 
I like it. It is a little different but you still get the place with a lot on it. 


Mitt andra kort går också i blått.
Jag har använt mig av en av dom de nya renarna 
och en grattis dies som släpptes v.8

My second card is also blue. 
I've used one of the new reindeer 
and a happy dies released v.8 

Men jag har även använt mig av den 
gamla landskapsborden och ballong disen.

But I have also used the me of the 
old landskapsborden and balloon disen. 


Började med att färga in papperet med en blå distress.
Sen stansade jag ut moln formen med landskaps bården
Stansade ut dom två olika ballongerna jag hade och
 placerade dom så dom följde moln formen.

Started by coloring the paper with a blue edge. 
Then punched I out cloud shape with landscape edging. 
Punched out two different balloons I had and 
placed them so they followed the cloud shape. 
.
Stämpeln med paketren är så underbar.
Man kan använda den till födelsedag, julkort, och som här till bäbis.

The stamp with paket deer is so wonderful. 
You can use it for a birthday, christmas, or, as here, to the baby. 

Färglade renen i olika blåa nyanser.  Avslutade med att stämpla:
It's a boy på tagsen runt renens hals. 

Colored the reindeer in different blue shades. Finished by stamping:
It's a boy in the tagsen around the reindeer's neck.

Grattis disen är helt ny i webbshoppen för v8.
Den är så liten , fin och användbar.

Congratulations disen is brand new in the webshop v8. 
It is so small , nice and useful 

Stansade ut ordet Boy och färglade den i blåa toner med Promakers.
Även här lånade jag paljetter av min dottern.

Punched out the word Boy and colored it in blue tones with Promakers. 
Also this lent I sequins of my daughter. 

Som extra idag visar jag ett kort jag gjorde här om dagen
 när jag satt och lekte lite med olika stämplar.

As extra today I show a card I made the other day 
when I sat and played around with different stamps. 



Stämpalade upp 10 olika djur och använde dies till alla dom som hade.
Sen fick alla en varsin partyhatt.
Avslutade med texten Party Animal! 
Tyckte att den passade så bra hit.

Stamped up 10 different animals and used the dies to all of them who had. 
Then I got all the separate partyhatt. 
Finished with the text Party Animal! 
Thought it fit so well here. 

Till det första kortet har jag använt mig av:
The first card I have used: 

Stämpel/Stamp:
Dies:

Till det andra kortet har jag använt mig av:
For the second card I have used:

Stämpel/Stamp:
Dies: 

Till det tredje kortet har jag använt mig av:
For the third card I have used:

Stämpel/Stamp:
Dies:

Det va allt jag hade att visa er för denna gång.
Ni missar väl inte alla nyheter i webbshoppen?

It was all I had to show you for this time. 
You will not miss all the news in the web shop?



Scrappa lugnt!

Hastalapasta




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar