24 februari 2018

I grönt och turkost/Green and turquoise

Hej där!
Idag visar jag ett grattiskort och ett bokmärke, båda i samma färgskala. Jag har onekligen fått just grönt och turkost som favorit för tillfället, vilka är dina? Det skulle vara kul att testa just din favoritkombination till mitt nästa blogginlägg!

Hello!
Today I'll show you a birthday card and a bookmark, both in the same colours. At the moment green and turquoise are my fav combo, what is yours? It would be fun to try your favourites for my next blog post!

Kort 1
På det här kortet har jag tänjt lite på mina stämplar, det är ju inte alltid de passar fullt ut precis som de är. Här ville jag t ex ha texter på svenska så jag bytte helt enkelt till en annan. På muggen har jag använt små bokstäver som jag stämplat dit en och en.

For this card I've stretched the use of my stamps a bit, since I wanted a Swedish text for the cake. On the mug I've stamped the tiny letters one by one.


Det här är lite samma teknik som när man maskar ihop flera motiv. Jag har helt enkelt täckt texten innan jag lägger på färgen. 

This is basically the same technique as when you mask together several stamps: I have covered the text before inking it up.


Här har jag stämplat dit en av Gummiapans alla finfina småtexter istället.

Here I've stamped one of all the cute little texts you find at Gummiapan: this one is saying "Enjoy your day!"

Kort 2
Det här är ett annat sätt att töja lite på stämpelanvändningen: jag har stämplat samma motiv över varandra för att få en ännu högre bokstapel.

This is another way of stretching the use of your stamps a bit: I've stamped the same motif several times to create a larger pile of books. 

Visst är det en härlig text? Jag som inbiten bokfantast kan inte annat än hålla med! Jag har stämplat på vellum för att böckerna ska synas igenom.

As a book lover I really like this text! It says "A book is like a whole garden that fits in your pocket". I've stamped on vellum so the books behind the text can be seen.
Längst upp tronar glasögonen!  
The perfect place for your glasses -at the top of a really good book!

Material
Tårta/cake
Text "Njut av din dag!"
Kaffekopp/ coffee cup
Text "Grattis"
Alfabet
Cirkeldies/stitched circles 
bokhög/pile of books
Text "En bok är en trädgård..."


Glada hälsningar,
Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar