07 februari 2018

1963

Till dagens blogginlägg har jag gjort en layout och ett kort.

For todays blogpost I have made one layout and a card.



Hittade en del gamla foton och bestämde mig för att göra en layout. Så här såg jag ut 1963!
Till bakgrunden har jag använt ett Gummiapanpapper. På bilden nedanför ser du vilka dies jag använt. Blombladen från en annan likadan blomma har jag använt som extra dekoration tillsammans med pärlor.

Found some old photo and decided to do a layout. This is how I looked 1963!
For the background I have used a paper from Gummiapan. Here below you can see the dies I used.  I also used the petals from another flower as an extra decoration together with pearls.





Den här blomman är en favoritdies. Här har jag använt den tillsammans med en av de helt nya diesen (bild nedanför) som jag stansat i ett papper färglagt med Distress oxide. Till bakgrunden har jag använt en embossingfolder och lite guldvax.

This flower is one of my favouritedies. Here I have useed it together with one of the new dies (picture below). The blue paper is colored with Distress oxide. The background is made with an embossingfolder and some goldwax.


Blomman är färglagd med Distress ink.

The flower is colored with Distress ink.




Ha en bra dag!

Have a nice day!

/DT-Karin

1 kommentar:

  1. Supersnyggt kort! Älskar art deco-blomman. Har du kört den med gummimatta som en embossingfolder för att den inte ska skära igenom helt, eller?

    SvaraRadera