24 januari 2018

Kärlek och får/ Love and sheep

Hej där/Hello again!

Dax för mej igen, den här gången börjar jag med ett shakerkort på kärlekstema. Den 14 februari är ju inte alltför långt borta så dax att ladda för alla hjärtans dag.
Time for a blog post from me again, this time I start with a love-themed shaker card. Valentines day is almost upon us.

Kortet är ett CAS - clean and simple - även om det var lite meckigt att få till, fast ruskigt kul!
The card is a CAS - clean and simple - even though it was a little finicking with the shaker container, but a lot of fun!

Jag har alltså gjort två små skrammelbehållare med hjälp av en dies: dubbelhjärtan. Texten är ett ordcollage: Happiness

I've made two tiny shaker containers with the help of dubbelhjärta: a heart shaped dies. The text is called Happiness.

Jag stansade ut hjärtanen i dekorgummi och limmade på OH-plast som ett lock. Sen klippte jag rent ytterkanten. Eftersom jag ville ha ett brunt hjärta stansade jag en gång till i en bit omslagspapper och limmade detta ytterst.

First I die cut the hearts in yellow foam, glued some plastic om top of it and fussy cut around the edges to match the heart shape. Since I wanted a brownish heart I die cut once again in wrapping paper and glued it on the top to cover the yellow part.

Så till monteringen:
Först stämplade jag texten direkt på kortbasen.  

Time to put it all together:
First I stamped the text to the card base.
Sen måttade jag in var hjärtat skulle vara och placerade ut glitter direkt på kortbasen. Sist limmade jag dit min skakbehållare.

After I figured out where I wanted the shaker container I carefully put the glitter on the card base to fit the shaker. When all were in the right place I glued the shaker container to the card base.

Allt på plats! /Done and done!

Kort 2
Nästa kort är ett grattiskort där jag lekt lite med ordet "får":

Next card is a birthday card where I've played a bit with two different meanings of the Swedish word for sheep:
De goa fårfilurerna finns i en större (den jag använt) och en mindre storlek. Papper med finfina mönster finns i en massa olika varianter!

The cute sheep comes in two sizes: the big one that I used and a smaller one. You can also find a lot of patterned papers in pretty colours in the shop. 


Själva fårpälsen har jag färgat in med distressink och stämplat på små hjärtan som en extra bonus. Ansiktena är färglagda med Copicspennor.

The wool is colored with distress ink and then I added small hearts as an extra effect. Their faces are colored with Copic pens.



Kort 3
Sist kommer min tolkning av skissutmaning v 2 i "Skapat med Gummiapan" på Facebook:

The final card: my take on the sketch for week 2 at Gummiapans Facebook group:
 Jag har använt samma stämpel och dies som i det första kortet, distressat några ränder och kompletterat med texten "Njut av din dag!".

For this card I've used the same stamp and dies as the first one. I created some lines with the help of distress ink and finished it with a text "Njut av din dag" (enjoy your day).


Ställ gärna en fråga om du undrar nåt eller så.
If you have any questions, please ask.

Glada hälsningar,
Monica




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar