28 november 2017

Blåa julkort

Hej!

Jag antar att nästan alla är igång med julkorten och så även jag. Här kommer tre kort som jag vill visa er.

Det första och andra kortet har jag gjort genom att dutta blå distressfärg på papper, gärna lite ojämnt. Det första kortet har två sorters blå, det andra bara ett. Efter att ha färgat in papperet tog jag en stor bakgrundsstämpel "Småsplatter" och stämplade med Versamark, och därefter på med vitt embossingpulver för att det skulle bli snö.

Det första kortet fick även texten god jul som jag stansat ut med en die.





Det andra kortet fick texten "jag har en kram som du kan få lägga vantarna på...." samt ett par vantar med tillhörande die.




Det tredje kortet är annorlunda. Jag har tagit julkulestämplar och dies och stansat ut ett gäng tillsammans med en die som det står "merry christmas" på.



Det var allt för mig för idag. Tack för titten, vi ses igen snart!

// DT-Eja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar