15 september 2017

Vimplar, Hus, USA & Äpplen / Banners, Houses, USA & Apples

Vimplar är kul!
Banners are fun!

Här kommer två varianter med samma stämpel fast stor och liten.
Here are two variants with the same stamp but big and small.


På det första kortet har jag använt stor vimpelrad.
Jag stämplade först på pappret och sedan på ett separat papper
så jag kunde färglägga och klippa ut vimplarna.
On the first card I have used the big banner.
I first stamped on the paper and then on a separate paper
to be able to colour and cut out the banners.

Jag monterade vimplarna med 3D kuddar.
I mounted the banners with 3D cushions.

På bakgrundspappret stansade jag in molnkonturer med denna diesen.
On the background paper I punched clouds with this dies.

Sedan avslutade jag med en ny grattisdies som blivit en favorit.
Then I finished the card with a new congratulation dies (grattis) that has become a favourite.


Sedan gjorde jag ett kort med den lilla vimpelraden.
Then I made a card with the small banner.

Jag använde en annan grattisdies.
I used another congratulation dies (grattis).


Sedan fortsatte jag med ett par huskort.
Then I continued with a couple of house cards.

På det första stansade jag ut hus och färglade.
Sedan stansade jag ut marken med landskapsbårder.
Smalt träd och Tjockt träd stämplade jag på bakgrunden.
Avslutade med en passande text.
On the first I punched out some houses and coloured.
Then I punched out the ground with landskapsbårder.
Thin tree and Thick tree I stamped on the background paper.
Finished with a suitable text.


Sista kortet fick regnbågsfärgade hus.
Stämplade dit moln och text.
The last card got rainbow coloured houses.
I stamped clouds and a text.


Min mans medarbetare har fyllt 50 och dagen firades i USA.
Jag tänkte att Gummiapans papper är ju nästan rätt.
My husbands co-worker has turned 50 and the day was spent in the US.
I thought that Gummiapan's papers are almost correct.



Det var allt för idag!
That was all for today!

/Petra

PS! Även idag blir det två bonuskort från en utmaning på äppletema.
PS! Also today there are two bonus cards from an apple challenge.


Jag tyckte det blev lite tråkigt med bara röda äpplen,
så då blev det även ett grönt.
I thought it was a bit boring with only red apples,
so I also did a green one.



Jag insåg hur perfekt You are amazing passade inuti äpplet.
Wink of Stella på bladet och ett par enamel dots så är det klart.
I realized how perfect You are amazing fitted inside the apple.
Wink of Stella and a couple of enamel dots and it is finished.


Här hittar du olika äpplestämplar.
Here you can find different apple stamps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar