12 september 2017

Same same but difrent!


Samma sak men olika!
Ibland kan man tycka att man inte har så många pyssel saker.
Man använder samma om och om igen.
Fantasin står helt stilla.
Känner du igen dig?

Sometimes you can find that you not have so many crafting things.
Using the same over and over again.
The imagination is completely still.
Do you recognize yourself?

Idag ska jag visa fyra olika idéer du kan göra med samma saker. Och varje ide i olika utförande. Bara för att ge dig inspiration och nya tankebanor och en stil som passar just för dig.

Today I show four different ideas you can do whith the same things. And each of the ide in various configurations. Just to give you inspirations and new ways of thinking and a style that fits just for you.

Stilrent vitt, mönstrade papper, färglägga själv eller schabloner?

Stylish white, patterned paper, color it yourself or stencils?

Jag har använt mig av följande material / I'v used the following materials:






















1: Dies: Grattis
2: Dies: Old Letter minsta storleken/ smallest size
3. Papper: Cerise serie, Enfärgat papper -Olivgrönt och vitt.
4. Dies: 3 blommor och Små kvistar

Kort nummer 1 / Card number 1:
På detta kort har jag använt bara vita papper.
Vit kortbas 6x6 inch. Stansade ut den stora blomman 2 gånger och dom andra mindre storlekarna 3 gånger. Gjorde lika med bladen. Stansade ut 3 av varje.

On this card I have used only white paper.
White cars base 6x6 inch. Punched out the large flower 2 times and the other in the smaller sizes 3 times. Made equal withe the leaves. Punched out 3 of each.



Kort nummer 2 / card number 2:
På detta kort har jag använt mönstrade papper .

On this card I have used patterned paper.



Kort nummer 3 / card number 3:
På detta kort har jag först stansat ut i vitt papper och sen färglagt med Promarkers

On this card I have first punched out in the white paper and then coloured with Promarkers.



Kort nummer 4 / card number 4:
På detta kort har jag använt det som blivit kvar när jag stansade ut blommorna och bladen från det vita papperet. Det har jag sen använt som schabloner och använt mig av distresser som jag stämplat med i blommorna och bladen.

On this card I have used what is left over when I punched out the flowe and leaves of the with paper. I have then used as stencils and used me of the distresser that I stamped whit the flowers and the leaves.



Distresser jag har använt / Distresser I have used:

Memento Dew Drop – Angel Pink
Memento Dew Drop – Lilac Posies
Memento Dew Drop – Lulu Lavender
Memento Dew Drop – Olive Grove
Memento Dew Drop – Sweet Plum
Memento Dew Drop – Bamboo Leaves



Hoppas jag har gett dig lite nya idéer och inspiration.

Hope I have given you some new ideas and inspiration.

Om 12 dagar är det äntligen dags! Hoppas vi ses där! Där får du möjlighet att se och klämma på flera av våra kort du har sett här på bloggen i verklighet.

About 12 days it is finally time! We hope to see you there! Where you get the opportunity to see and squeeze at the several of our cards you have seen her on the blog in the reality.





Du får också möjlighet att träffa oss tjejer från DT-teamet. Och sist men inte minst träffa Jeanette och Joakim som gör att allt detta blir möjligt med sina underbara produkter. Missa inte denna möjlighet!

You also get the opportunity to meet us girl from the DT-team. And last but not least, meet Jeanette and Joakim who makes all of this becomes possible with their wonderful products. Don't miss this opportunity!

Mer information hittar du här / You can find more information here:

http://www.trelleborgstraffen.se/index.html

Det var allt för denna gång.

It was all for this time.

Scrappa lugn!

Hastalapasta!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar