20 september 2017

Äpplen äpplen äpplen


♥ ♥ ♥

Vad som inspirerat mig till dom här korten måste vara att dom svenska äpplena börjar bli klara.
Jag ÄLSKAR den friska smaken av just dessa och allt gott som man kan tillaga.

Ja det blev många bilder MEN jag ska försöka hålla mig kort.


Först ut blir ett kort med några stämplade löv bakom äpplet.

Har satt en bit overheadplast bakom hela motivet. Det blir en fin "glittrig" effekt.

Texten är embossad med embossingpulver clear.


Till dom flesta av äpplena har jag använt distress inks.

Ville även ha några vattendroppar så det fixade jag med embossingpulver clear.


Alla äpplena är utklippta och monterade med 3d-kuddar.


Även här har jag använt embossingpulver clear på äpplet.


Här har jag skapat en ram med en bakgrundsstämpel som heter alfabetsbakgrund.

Texten är stämplad med svart och embossad med clear.


Äpplet har fått sig ett lager med modelling paste innan jag färglagt det med distresser och 
akrylfärg i guld.
Även bakgrunden har fått sig några stänk med guldfärg.


På detta kortet har jag stämplat en stor blomma bakom äpplet


Själva äpplet har jag maskat av med post-it lappar för att få mönstret och sen har jag använt distresser. 


På det sista kortet har jag använt en schablon till bakgrunden.


Grattis är embossat med vitt pulver.


Det mesta av materialet som jag har använt mig av kommer från Gummiapan och ni hittar det här.

Med dessa kort vill jag önska Er en underbar dag!

//Gunilla


♥ ♥ ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar