04 april 2017

I stället för ett påskägg...

Den nya planpåse-dien kan användas till mycket! Här har jag gjort små påsar att ge bort i stället för påskägg, texten är också en av de nya diesen. Storleken passar perfekt till presentkort av kreditkortsmodell, som jag har lagt i den turkosa påsen. I den gula stoppade jag i en femtiolapp. De andra två har inte fått något innehåll ännu, men det borde funka att lägga i nån liten godisbit t ex. De mönstrade papperen kommer också från Gummiapan.


Ett utstansat hönsnät fick bli bakgrund på detta kort. På den två prickiga fjädrar som jag stämplat upp och klippt ut, och så en utstansad text.


Här fick den söta hönsfamiljen sitta uppe på en banner.  För att få hönsfamiljen och texten att följa kurvan på bannern har jag bara böjt till stämplarna innan jag satte dem på akrylblocket, se beskrivning här nedanför.


Hönsfamiljen böjde jag till genom att först fästa bannern på akrylblocket och sedan sätta hönsfamiljen kan i kant med ovankanten på bannern. Man får trycka fast stämpeln ordentligt och sen vara lite snabb med att stämpla, för den sitter inte kvar i den formen så länge. 
Jag stämplade först bannern och sedan hönsfamiljen separat, eftersom jag ville ha deras fötter på kanten på bannern, vilket inte hade gått om jag hade stämplat båda samtidigt, då hade de i stället kommit en bit ovanför, med ett litet tomrum mellan bannern och hönsfötterna.

Här har jag tagit bort bannern och skyndar mig sedan att stämpla hönsen innan stämpeln rätar ut sig igen.


För att få texten i samma form som bannern la jag bannerstämpeln under akrylklossen och sedan formade jag texten efter bannern.

Och så här ser det ut när jag tagit bort bannerstämpeln, bara att stämpla den i den stämplade bannern..



//Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar