27 mars 2017

Mot ljusare tider...

Nu går vi mot ljusare tider. 
Ute håller våren på att slå ut  och det märks tydligt ute i naturen.
Det inspirerade mig att göra mitt första kort jag ska visa nu.

Jag gjorde ett kort med små fåglar. 
Jag har använt mig av den lilla stämpeln  Birdie 
som jag har placerat i min trädstam. 
Trädstammen är en nyhet i webbshoppen. 
Stämpeln heter: Trädbakgrund
Hålen i trädstammen stansade jag ut med: Stitched Circles

Bakgrunden har jag gjort av diesen: Landskaps Bårder i papper från: 

Avslutade med att stansa ut Hello  
med diesen med samma namn i papper från den orange serien.


Har använt mig av 3D kuddar runt trädet för att få lite distanser på kortet. 
Sist avslutade jag med en dies som ser ut som ett moln. 
Molnet hittar du inom en snar framtid i webbshoppen.

På mina andra kort jag har gjort i helgen valde jag att göra 
kort till blivande studenter. 

Juni låter långt borta men av erfarenhet vet jag att våren går fort
 med flera helgdagar och skollov.




Började med att stansa ut Grattis från diesen med samma namn två gånger. 
Monterade det på ett papper från Rosa serie

Färglade stämpeln:Studenttjej med Spectrum Noir och 
monterade henne på ett papper utstansat med: Stitched Ovals 

Stämpeln: You are brilliant hittar du under nyheter i webbshoppen
Även Diamant diesen är nyheter som kommer in till webbshoppen.

Självklart gjorde jag ett kort till en kille också.
Till hans kort använde jag mig av stämpeln:Studentkille 

Stansade ut ett Grattis två gånger med diesen: Grattis.

Använde mig av pappret med stjärnor från den Marinblå serie.
Avslutade med stämpeln: MAY THE FORCE BE WITH YOU





Passa på att njuta när solen skiner.
Pyssla lugnt så ses vi snart igen!


Hastalapasta! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar