12 mars 2017

Easter / Påsk

Snart är det påsk och det är högtid att börja göra sina påskkort.
Jag har använt mig av Tupp stämpeln som flera av oss
har som sin favorit på alla mina tre kort.
---
På kort nr:1 använde jag mig av papper från den Orange serien.
Dom stansade jag ut med diesen: Old paper (näst största storleken).

I bakgrunden stämplade jag med: Liten sliten bikaka.
Satte fast det oranga papperet med 3D kuddar.
Stämplade ut : Stor Tupp, Dunboll, Dunboll med tofs och Liten dunboll.
och färglade med Spectrum Noir.

Klippte upp alla och satte fast lite här och där. 
Någon med 3D kuddar för att lyfta lite.


 På kort nr: 2 använde jag mig också av papper från Orange serie.
Detta kort gjorde jag i formatet 9 x 12 cm.
Jag stansade ut en oval från diesen: Stitched Oval.
På den använde jag mig av stämpeln: Påsk på olika språk.
.
Åter igen använde jag mig av stämpeln: Tupp.
Jag stämplade tuppen på papper från:Mandelfärgad serie.
Tuppkammen stämplade jag ut på papper från: Maroonfärgad serie.
Näbben och fötter stansade jag ut i en orange cardstock.
Dekorerade med lite fjädrar.



Kort nr: 3 blev en liten favorit i formatet 11 x 22 cm
Jag upptäckte att mitt stämpel lager innehöll väldigt många julstämplar
i förhållande till andra årstider och högtider.
Men som den kända julvisan säger : 

" Nu är det jul igen, nu är det jul igen 
och julen varar väl till påska..."


Tuppen är med och denna gång har jag även använt mig av stämpeln: Tomteluva.

Som ni ser kan man få ihop en hel del påsk kort även fast 
man inte har så många påskstämplar.

Det är bara din fantasi som sätter gränser!


 Hastalapasta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar