27 februari 2017

Flowers & candy!

Nu vill jag ha vår!
Jag älskar när alla blommor slår ut och alla färger som finns.
Denna gång har jag lekt lite med 3 stämplar, lite färg och 4 dies.
Man kan göra massvis av olika varianter men här visar jag dig fyra olika kort..
---
Now, I want spring!
I love when all the flowers open, and all the colors that are availble.
This time I have played around a little with 3 stamps, a little bit of color and 4 dies.
You can do lots of different variations, but here I show you four different cards.


På mitt första kort har jag använt mig av stämpeln: Prästkrage
Jag stämplade flera på ett vitt papper och färglade med två olika gula nyanser i mitten.
Målade allt runt om med svart.
---
On my first card I have used the stamp: Daisy
I stamped several on a piece of white paper and colored with two different
yellow shades in the middle.
Painted all around with black.


Lade ett gult papper under och monterade allt på en vit kortbas.
Runt alla Prästkragar har jag gjort vita prickar för att få mer effekt.
Stämplade en Prästkrage vid sidan om som jag klippte ut och satte
 fast med 3D kuddar ovan på en annan.
---
Put a yellow piece of paper under and mounted everything
 on a whit card base.
Around all the Daisies I have made the whit dots to get more effect.
Stamped with Daisy on tha side that I cut out and put
stuck with 3D pads above on another.
---
Använde diesen: Hallo
Stansade ut den i ett vitt papper som jag sen färglade i olika gråa nyanser
---
Used diesen: Hallo
Punched out in a white paper which I then colored in 
the different shades of gray.


På kort nummer två har jag använt samma sett men här har jag färglagt Prästkragarna
i lila nyanser. Jag  drog även gröna linjer i bakgrunden.
---
On card number two I have used the same seen but here
 I have colered the Daisies
in the purple shades. I even drew the green lines in the background.
---
Använde diesen: Kram
Stansade ut den i ett vitt papper som jag sen färglade i olika lila nyanser.
---
Used diesen: Hug
Punched out in a white paper which I then colored in 
the various purple shades.


Kort nummer tre är också gjort på samma sett.
 Den ända skillnaden här är att jag har använt mig av 
stämpeln: Stor tjock Rudbeckia
och diesen: Tack.
---
Card number three is also done in the same way.
The only difference here is that I've used
stamp: Big thick Rudbeckia
and diesen: Thanks.


Jag tyckte att det var så roligt så jag gjorde ett fjärde kort.
På detta använde jag mig av stämpeln: Stor karamell
och diesen: Grattis
---
I thought it was so funny so I made a fourth card
On this I used the stamp: Large caramell
and diesen: Congratulations.
---
Alla stämplar är färglagda med Spectrum Noir.
Du hittar alla stämplar och dies på:Gummiapans webshop.
---
All stamps are colored with Spectrum Noir
You will find all the stamps and dies on: Gummiapans webshop.
---

Hastalapasta!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar