02 augusti 2016

Maskningsteknik / Masking technique

Idag visar jag två kort där jag använt maskningsteknik för att sätta samman två eller flera stämplar.
Today I show two cards where I have used masking technique to combine two or more stamps.

På det första kortet har jag maskat ihop flera paraplyer som jag sedan färglagt med Copics.
Jag använde även nya fina moln kantdiesen.
On the first card I have masked several umbrellas together and then coloured with Copics.
I also used the new great cloud border dies.


På det andra kortet har jag maskat in grodan i negativstämpeln.
Även grodorna är färglagda med Copics.
On the second card I have masked the frog in the negative stamp.
Also the frogs are coloured with Copics.


Hoppas ni provar att maska ihop stämplar!
Hope you try to mask stamps together!

/DT-Petra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar