21 augusti 2016

Flaskhängare/Bottle hanger

Då var det dags igen för mig att blogga lite nytt.
Den här gången blir det inga kort utan jag har istället
gjort fyra olika "flaskhängare". Två till vin och två till öl.
Alltid trevligt att hänga runt en flaska man ska ge bort.
Time for me again. This time I didn´t do any cards.
I made som "bottle hanger" that is nice to hang around a bottle
for gift. Two for wine and two for beer.


På den första har jag använt mig av stämpeln "Blue Hawaii" och texten "Kan man fira ska man fira".
Målad med Promarker.
At the first one I´ve used the stamp "Blue Hawaii" and the text "Kan man fira ska man fira".
Colored with Promarker.

På nästa har jag färgat in vitt papper med Distressdynor och sen stämplat "Korkskruv" och texten "Där vinet går in går vettet ut och ibland komma det aldrig tillbaka".
Jag stämplade även korkskruven på krympplast och krympte ner till denna lilla söta korkskruv som jag också hängde på flaskan.
At the next one I´ve colored White paper with Distress pads and then stamped "Korkskruv" and the text "Där vinet går in går vettet ut och ibland komma det aldrig tillbaka".
I also stamped "korkskruv" on shrinkle plastic, heated it and hanged it on the bottle.


På denna använde jag mig av "Ölglas" och "Skål".
Målade med Promarker och lite Perfect Pearls fick bli "skum".
Here I used "Ölglas" and "Skål".
Colored with Promarker and some Perfect Pearls for the "foam".
Och slutligen en med en stackars törstig "Bobbie" som desperat skriker efter en öl.
Färglagd med Promarker.
Finaly this poor thirsty "Bobbie" who is screaming for a beer!
Colored with Promarker.

Tack för denna gång/Thanks for this time.
DT-Eva





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar