13 juni 2016

Happy everything!

Hej alla!

Idag har jag tre nya kort att visa er. Jag älskar att bara sitta och titta på mina Gummiapan-stämplar, jag får alltid massor av inspiration och idéer.

Hi everyone,

Today I have three new cards to show you. I love just sitting and looking at my stamps from Gummiapan, I always get tons of new ideas and inspiration.

Först vill jag visa er ett blått kort där jag använt klädstrecket och textstämpeln "Happy Everything!". Stämpeln passar ju till allt! :)

Jag har använt distressdynor för att göra himmel och duttat runt små moln. Till det har jag använt Gummiapans nya dies; trollsländorna samt vimplarna (som precis kommit ner till butiken när jag var där i lördags, hurra!).

First, I want to show you a blue card where I used the clothing line combined with the text stamp "Happy everything!"

I have used distress pads to make the sky. There are also some of the new dies from Gummiapan; the dragonflies and the pennants (they had just made their way down to the store when I was there on Saturday, yay!).




Mitt nästa kort hävdar att  "Ingen kan vara nere med en ballong" och det låter ju vettigt. Jag har stämplat ballonger på spillbitar, klippt ut och satt snöre på dem.  Textstämpeln placerade jag i ytterligare en av Gummiapans nya dies.

My next card claims that "No one can feel down with a balloon" and that does sound reasonable, doesn't it? I have stamped the balloons on design paper, fuzzy cut them and added some string. The text stamp was placed in another one of the new dies from Gummiapan. 



På det sista kortet har jag använt "journaling med tejpbitar" och på den stämplat "glad sommar". Jag tänker mig att det skulle kunna representera en svart tavla (som för övrigt är svart distress ink) i skolan där läraren satt upp anslaget glad sommar, passade så här i avslutningstider.

On my last card I have used "journaling with pieces of tape" and I have stamped "glad sommar" (Happy summer). I'm thinking the card could be a black board in a school where the teacher posted this.



Tack för titten! Vi ses igen snart!

Thanks for stopping by, see you soon again! 

// DT-Eja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar