07 maj 2016

Rosa, rosa, rosa!!!

 Idag är det min bloggdag och idag är det också dopdag för vårt lilla barnbarn Emma. Därför har jag valt att dagens tema ska vara rosa! Jag har gjort ett par kort till Emma men även ett par andra kort med födelsedagstema.
På detta kortet är det rosa och bruna papper från Gummiapan. Cirkeln är en av GA:s nya dies. Första gången jag använder den, men känner att den kommer att bli en favorit.! Katten är en Magnoliadies som  jag fått i present.

Rosa och lila papper kombinerat med små söta blommor i rosa, lila och vitt. Textstämplar får man aldrig för många och den här stämpeln till dopkort har jag använt många gånger.

Gummiapans småmönstrade papper passar så bra till vimplar. Alltid en bra present med namnvimplar till dop och födelsedag.

Här har jag använt ett par till av de nya diesen! Jag tycker om att stansa ut i färgat akvarellpapper. Det är roligt att experimentera med färger och få fram fina färgskiftningar. Washitejp med noter har länge varit en av mina favoriter.

Rosa papper kombinerat med mörkt rött akvarellpapper. Och så ytterligare två fina dies som säljs tillsammans.


Härligt att frossa i rosa!!
Ha en skön dag i det härliga vädret!
/DT-Karin





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar