13 mars 2016

En färgglad sida från min art journal

Hej!

Idag tänkte jag visa en sida från min art journal. En del sidor blir inte alls som jag hade tänkt mig, andra sidor tycker jag riktigt bra om. Som den här, den blir jag glad av:

Hi everyone,

Today I want to show you a page in my art journal. Some pages do not turn out the way I had planned at all, and others I quite like. Like this one, it makes me feel happy: 




Gummiapan har ett helt gäng med nya figurer; Love, Dino, Bea, Dylan, Pussgurkor, plus Bobbie, Robin, Charlie, Kim och Alex som kom i höstas. Jag tycker att de är underbara. Och de passar så bra till de härligt livsbejakande och positiva nya texterna: "Be you everyone else is taken", "Live in the moment - love life", "Be bright, be happy, be you", "You are amazing" och "I'm not weird, I'm limited edition".

Gummiapan has a whole bunch of new stamps: Love, Dino, Bea, Dylan, Pussgurkor, and Bobbie, Robin, Charlie, Kim and Alex, which were released last autumn. I think these are awesome and they go so well with the positive and life affirming new text stamps:  "Be you everyone else is taken", "Live in the moment - love life", "Be bright, be happy, be you", "You are amazing" and "I'm not weird, I'm limited edition".

Jag började med att spraya mina sidor med Dylusions ink spray i tre olika färger. Därefter duttade jag svart färg med hjälp av en stencil runt om. Efter det tog jag en vit och en svart stämpeldyna och bakgrundsstämplade med "Stor dubbel blomma", "Liten dubbel blomma", "Stor blomma", "Mellan blomma" samt "Sliten bikaka".

I started by spraying my pages with Dylusions ink spray in three different colors. Then I added some black around the edges with a mask and with a white and a black ink pad I added some stamps to the background using: "Stor dubbel blomma", "Liten dubbel blomma", "Stor blomma", "Mellan blomma" and "Sliten bikaka".

Jag stämplade upp mina texter och klippte ut dem, samt stämplade upp figurerna och färglade dem med samma ink sprays från Dylusions som jag använde till sidan och en pensel (det funkar ungefär som att färglägga med distress inks).

I stamped my texts and the new figures and cut them out. Then i colored the figures, using the same ink sprays as I did for the page and a brush (it works the same way as coloring with distress inks). 

Här kommer lite närbilder på sidorna och stämplarna:

Here are som close ups of the pages and the stamps: 


             

             






Tack för titten, vi ses snart igen! 

Thanks for stopping by, see you soon!

// DT-Eja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar