07 januari 2016

Stämpla, embossa och färglägg

 Nu när det är min tur att blogga igen har jag valt att stämpla, embossa och färglägga med olika typer av färg.
 Sliten rutig bakgrund är en favoritstämpel att ha som bakgrund. Här har jag endast använt en del av stämpeln och embossat med guld embossingpulver. Ugglan är embossad med samma pulver. Färgerna jag använt är Brushopulver tillsammans med vatten uppblandat med Flussiges Edelmetall Gold. Edelmetall i vattnet ger ett svagt skimmer.


Här är bakgrundsstämpeln Slitet nät som jag endast använt delar av. Även här har jag embossat med guld. Färgerna är samma som på kortet med ugglan. Brushofärgerna heter Emerald Green och Ost Blue.


Stämpeln Sliten rutig bakgrund är embossad med Aged scarlet embossing enamel och det är även päronet (mellanstort päron).
Färgen är Distress ink Aged mahogany tillsammans med Flussiges edelmetall gold.

Produkter jag använt.

Det här embossingpulvret är en blandning av tre färger där guldpulvret och det svarta är grövre och ger mer struktur.





Sprayflaska med vatten och lite Edelmetall gold.
 Bakgrunderna har jag sprayat  och motiven har jag färglagt med pensel där jag kombinerat vattnet från den här flaskan med de olika färgerna.
Hoppas ni fått lite ny inspiration och plockar fram era embossingpulver!


/DT-Karin

2 kommentarer: