02 december 2015

Julkort / Christmas cards

Idag blir det naturligtvis några julkort igen...
Today it will of course be some more christmas cards...

På första kortet har jag stämplat en bakgrund med stora och små
polkagrisar direkt på kortbasen.
On the first card I have stamped big and small "polkagrisar" 
directly on the card base.


På det andra har jag paper-piecat vantar på ett snöre.
Vanten är stämplad på mönstrat papper och utklippt. Sedan har jag
stämplat mudden på enfärgat papper, klippt ut och limmat på.
On the second one I have paper pieced gloves on a string.
The glove is stamped on a patterned paper and cut out. Then I have
stamped wristlet on unicoloured paper, cut out and glued on.


På båda korten har jag använt samma textstämpel.
On both cards I have used the same text stamp.

Sedan blev det ett ängelkort som filmstrip.
Then a card with angels in the film strip.


Och så en ensam ängel som jag stämplat på vitt papper,
klippt ut och monterat på 3D kuddar.
And then a lonely angel that I have stamped on white
paper, cut out and mounted on 3D pads.


Jag blev så förtjust i filmstripen så det blev en med tomtar oxå.
I got so fond of the film strip that I made another one with santas as well.


Och så ett riktigt rent och enkelt kort med trolltomte.
And then a really clean and simple card with Trolltomte.


Till slut fick jag tag på den stora kottestämpeln.
Jag stämplade med brun dyna direkt på kortbasen.
Finally I got hold of the big cone stamp.
I stamped with brown stamp pad directly on the card base.


God Jul! Merry Christmas!

/Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar