23 december 2015

Hej på er!

23 december idag. Da´n före doppareda´n och min bloggdag :)
Julkorten är skickade, julklapparna inslagna, granen klädd och det mesta är förberett. Hemma hos oss myser vi idag med pepparkaksbak, matlagning och julmusik. Vi väntar på gästerna och struntar fullständigt i ösregnet utanför fönstret.
Så, dagen till ära, får ni se lite mer julpyssel här i bloggen.
Jag hade planer på att göra en December Daily i år, men det har jag ju inte hunnit med. Har dock börjat lite med att dokumentera våra favoritjulrecept :)
Här är en sanslöst god saffranskaka:

Jag har stämplat en stjärnbakgrund över hela pappret och embossat med iris glimmer. Gummiapans gröna papper, både enfärgat och med stjärnor och så den fina "Hembakat" stämpeln.

Jag har också hunnit med att göra några julkort i år.
Här får ni se ett där jag också använt Gummiapans fina papper med stjärnor på:


En riktigt God Jul
och
Gott Nytt År
önskar

DT- Peggy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar