04 november 2015

Massproduktion av julkort

Här hemma pågår just nu massproduktion av julkort, så jag tänkte inspirera er som tex ska stå på julmarknad eller bara skickas massor av julkort. Jag har satsat på några få och enkla designer, som jag sedan har varierat lite grann.
Right now I´m mass producing cards. I´ve chosen a few clean and simple designs, that can easily be a little bit varied.

Först ut är kort med pepparkaksgubbar. Jag har gjort 10 snarlika kort, varav 8 stycken skiljer sig genom att de mönstrade papperen är olika, och de två sista genom att det ena helt saknar ram och det andra har en tunn enfärgad ram och kartongfärgad kortstomme. Till dessa kort använde jag stämplarna Pepparkakor på rad, En riktigt God Jul och några olika färger av Gummiapans mönstrade pappersserier.

De två översta korten på denna bild är lite större och lite mindre än de övriga, eftersom jag råkade ha såna kortbaser liggande på skrivbordet.




Här är 6 kort där jag har embossat vitt papper med olika embossingfoldrar som bakgrund. Jag stämplade Bubblig journaling på småprickigt papper i olika färger och klippte ut, samt på vit cardstock där jag klippte ut det innersta och limmade fast på de prickiga så jag fick en vit yta i mitten (jag färgade inte in skrivlinjerna som är på stämpeln). Sen stämplade jag texten, jag använde två olika God Jul- stämplar, den här och den här. Jag fäste journalingrutorna med 3D-kuddar för att få plats med lite Bakers Twine under utan att det blir knöligt.


Detta kort gjorde jag 5 likadana av . Stämplarna är Textgran och God Jul. Snöflingorna är ditmålade med vit penna och sen har jag duttat dit lite glitterlim ovanpå.


Samma design, fast liggande och med andra stämplar; Textrenen, som tyvärr saknas i webshopen, och så en del av denna.


Till sist ett gäng minikort med den söta ängeln Mimmi och några olika textstämplar. Klänningarna har jag stämplat på mönstrade papper, klippt ut och limmat fast på Mimmi på korten. Dessa kort kan varieras på många sätt genom att ha olika färger på hur och hår, olika färger och mönster på klänningarna samt olika textstämplar. korten är 3x4", alltså 6x4" vikt på mitten, så man får ut 6 kort av ett 12x12"-ark. Jag gjorde en hög kort med ängeltema i stället för jul också.



Om en månad är jag tillbaka med några nya julkort, men då troligtvis bara med ett av varje sort :)
På återseende!
Camilla

9 kommentarer:

  1. How simple, but very beautiful!
    I have to try some of these, thanks for the Inspiration!
    Greetings from Germany, Corinna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you for your kind words!
      //Camilla

      Radera
  2. Jäklar så många! Så snygga!

    SvaraRadera
  3. Får man fråga vad du tar för pris på julkorten?

    SvaraRadera
  4. Jag kommer inte sälja dessa själv, utan har skänkt dem till Denisängelprojektet http://denisanglar.blogspot.se/ , där de ska säljas till förmån för våldtagna kvinnor i krigets Kongo. Jag vet tyvärr inte hur mycket de kommer ta betalt för korten.

    SvaraRadera