23 november 2015

Hej på er!
Snart är det första advent och kanske borde jag vara fullt uppe i julkortstillverknigen. Men jag har inte släppt sommarbilderna ännu.
Det är ljuvligt att återuppleva minnen från sommaren så här mitt i vintermörkret.
Jag har gjort några egna PL- kort till sidan om vårt besök på Borås djurpark:


Vanligtvis brukar jag vara noga med att färgerna jag använder på papper och dekorationer stämmer överens med temat på fotona. Men här har jag utmanat mig själv och skapat i ljusblått och ljusrosa för att matcha den fina, embossade chipboardflamingon.
(De vita fälten ska senare fyllas med text.)

Jag har också gjort ett litet kort i lite mixed media, med stämplar färg och chipboard:


Sist men inte minst får ni en LO ur minsta sonens bok.
Som ni nog har förstått så gillar jag att bygga bakgrunder med hjälp av olika stämplar. Och det är precis vad jag gjort även här. Tre olika stämplar från Gummiapan har jag använt:


Ha det nu riktigt bra allihop.

Kram
Peggy






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar