05 november 2015

Askar för värmeljus / Tealight boxes

Hej! Idag är det redan min tur att blogga igen då jag har fått byta bloggdag.
Hi! I´ve got a new day for my posts here in the blog so it´s already my turn again.

Denna gången har jag gjort askar i två olika storlekar som båda rymmer värmeljus.
This time I´ve made two different sized tealight boxes.


Jag har gjort mitt egna mönstrade papper med stämplarna "Mellanstort blad" och "Små blad" som jag färglagt med promarkers.
I´ve made my own patterned paper with the stamps "Mellanstort blad" and "Små blad" and I´ve colored them with my promarker-pens.



Jag har också stämplat "Ekollon" med brun stämpeldyna, embossat med clear-embossingpulver och sedan klippt ut. Hjärtat är ditmålat med vit "Enamel accents" från Ranger
I´ve also stamped "Ekollon" in brown ink, heat-embossed it with a clear powder and then cut it out. The heart is made with white "Enamel accents" from Ranger.


Textstämpeln "You light up my day" tyckte jag passade till värmeljusen. Texten är embossad på vellum med silverfärgat embossingpulver.
I thought that the textstamp "You light up my day" suited well for the tealights. I´ve stamped it on a piece of vellum and then heat-embossed it with a silver-powder.


Närbild på det söta ekollonet som passar perfekt till alla typer av höst-alster:
A close-up photo of the cute acorn that`s perfect to use on any autumn project:


Här och här finns mallar till askarna.
You can find templates for the boxes here and here.

Hoppas vi ses nästa månad igen!
Hope to see you next month again!
Kramar
Hugs
DT-Catarina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar