20 september 2015

Istället för ett SMS - Instead of a textmessage

Nu är det min tur att blogga igen och denna gången har jag gjort ett kort där jag använt många olika tekniker.
Today´s my turn to post something here in the blog and this time I`ve made a card with many different techniques.


Jag har använt många olika stämplar; "Trädstam", "Mellanstort blad", "Små blad", "Pixie", "Istället för ett SMS" och den streckade linjen från "Fylld pratbubbla".
I´ve used many different stamps; "Trädstam", "Mellanstort blad", "Små blad", "Pixie", "Istället för ett SMS"(instead of a textmessage) and the dotted line from "Fylld pratbubbla".

De flesta stämplarna är färglagda med promarker-pennor och utklippta innan de limmats fast. Bakgrunden är distressad med Tumbled glass och Mermaid lagoon. En fågel är stämplad spegelvänd.
Most of the stamps av painted with promarker-pens and cut out before they are glued to the background. I´ve used the distressinks Tumbled glass and Mermaid lagoon to create the background. One of the birds are stamped as a mirror-image.

Textstämpeln är embossad och jag har använt en die från Lawn fawn för att få de fina falska stygnen runt kanten.
The textstamp is heat-embossed and I´ve use a die from Lawn fawn to create the nice stitched details around the edge.

Jag har också använt ett "chipbord-hus" som jag distressat med vintage photo och ett papper från "Mörk mandelfärgad serie".
I´ve also used a "chipbord-house" with vintage photo-distressink on and a paper from the collection "Mörk mandelfärgad serie".

Jag hoppas att vi ses på Trelleborgsträffen nästa helg då jag ska dit!
I hope we meet next weekend at Trelleborgsträffen!

Ha en skön dag!
Have a nice day!
DT-Catarina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar