04 augusti 2015

Födelsedagskort

Den här månaden har jag några födelsedagskort att visa - såna kan man väl aldrig få för många av?

Mitt första kort är verkligen clean and simple. Jag lät fågeln Pixie sitta på en trädgren. Stämpeln a little birdie told me... klippte jag isär i fyra delar för att få den som jag ville till detta kort. Jag stämplade första delen av texten längst ner på kortets framsida och den andra delen högst upp på insidan. På insidan finns även Happy Birthday-tårtan. Motiven är färglagda med Polychromos, och framsidan är monterad på kortbasen med en bit dekorgummi under för ett mer arbetat intryck.
Framsidan
Insidan
Här har jag stämplat Harlequin tre gånger bredvid varandra för att få en hel bakgrund. Jag stämplade upp Journaling med hjärta, men lät bli att färga in linjerna. Sen stämplade jag texten i journalingrutan. Hjärtat på journalingrutan stämplade jag upp på mönstrat papper och klippte ut och satte ovanpå det andra. Bakom journalingrutan satte jag två bitar av mönstrat papper, mintgrönt och svart.



Ännu ett väldigt enkelt kort. Jag stämplade Happy Birthday i regnbågens olika färger, stansade en border längst ner på framsidan, och satte en bit mönstrat papper innanför. Till sist knöt jag fast lite bakers twine högst upp.

På det här kortet har jag stämplat den minsta krumeluren flera gånger på Kraftfärgad cardstock som bakgrund. Den största krumeluren embossade jag med vitt pulver på rosa cardstock och klippte ut. Bakom den sitter lite grön sytråd. Texten stämplade jag i Textruta med hjärta, men färgade inte in hjärtat eftersom texten då inte hade fått plats. Bakom texten sitter en liten remsa mönstrat papper med riven kant.


Det här kortet är till en liten kille som fyller tre år, så jag stämplade Sifferkollage flera gånger och målade sedan siffran 3 och lät resten vara svart-vitt. Jag stämplade barnets namn med bokstavsstämplar, målade, klippte ut och limmade fast på Konvex ruta, som jag målade kanten på. På insidan sitter en grattishälsning.
Framsidan
Insidan
Här stämplade jag översta delen av tegelväggen som underlag för Joe att stå på, när han ställer sin förvånade fråga...

Här är ett minikort där jag har stämplat en massa små grattis i neonfärger och sen stämplat Hur gammal sa du? på annat papper, klippt ut och satt med 3D-kuddar på kortet.


Och så slutligen ett par äldre kort, som jag inte har visat tidigare. På det översta har jag använt den största krumelurstämpeln, ett litet hjärta och en textstämpel, och på det understa den minsta samt ett chipboard-grattis.


//Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar